[kfar_etzion] צדקה תציל....

  • From: ורדית וחזי מרקוביץ <varditm@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: תפוצת כפ"ע <kfar_etzion@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 14 Jul 2007 22:24:09 +0300

חברים יקרים - שבוע טוב.

מזה כשנתיים אחותי, גליה, מלווה משפחות במסגרת פעילות התנדבותית בארגון פעמונים.
בעקבותיה גם חזי ואני עברנו הכשרה ומלווים משפחה.

המשפחה אותה היא מלווה מזה כשנה, נקלעה לקשייים וכרגע גם הזמן משחק תפקיד. (אחד
מהגורמים כלפיו יש חוב "מכר" את החוב לגורמים בשוק האפור)

סיפור המשפחה והפניה הנוכחית שפנתה אחותי לחבריה ביישוב בו גרה, מובא בהמשך. מי
שמעוניין במידע רלוונטי נוסף - מוזמן לפנות אליי.

מאחר והמשפחה מלווה ע"י פעמונים אנחנו יודעים לאן הולך כל שקל שנתרם.

אני פונה לכולכם: מי שיכול ומעוניין  לתרום, יכול להעביר דרכי ואדאג שיקבל קבלה
מפעמונים.

כל סכום יעזור!

תזכו למצוות,

ורדית מרקוביץ

*כדי שהתרומות יגיעו למטרה זו דווקא, קיימת קרן מיוחדת לכך ב"פעמונים", ניתן למסור
לי את התרומות, ולקבל כנגדן קבלה של "פעמונים"

לפני כמה חודשים, סיפרתי כאן את סיפורה של משפחה, אשר אני מלווה מטעם ארגון
"פעמונים". בלי להיכנס שוב לפרטי הסיפור, אומר רק, שלא מדובר כאן במשפחה "קלאסית"
של "פעמונים", אשר אם תתנהל נכון תוכל "לעמוד על רגליה", שכן, מעבר לצורך בשינויים
בניהול הכלכלי של המשפחה, קיימים גם קשיים אובייקטיביים (ובראשם העובדה, שמדובר
באישה גרושה עם שני ילדים, אשר האב לא משלם את דמי המזונות שנפסקו לו). ולכן,
במקרה זה יש צורך גם לאסוף כספים על מנת לעזור למשפחה להחזיר חובות שצברה במהלך
השנים וגם לעזור לה "להחזיק מעמד" עם המשכורת הדלה שלה.
כמלוות המשפחה, אני רואה אותה מתקדמת בניהול התקציבי שלה. בנוסף לכך, כספים שנאספו
על ידי מכרים שלה, שהצטרפו לכספים שנתרמו על ידי תושבים כאן ומכרים אחרים שלי,
עזרו לצמצום החובות הרובצים על המשפחה. עם זאת, יש עדיין כברת דרך לפנינו.

בימים אלו, מטריד במיוחד חוב של 7,500 ₪ אשר קיים חשש שאם הוא לא ייפרע כעת, הוא
יועבר לטיפול של גורמים עבריינים בשוק האפור ...

על רקע זה, זוג המכרים אשר תומך בה ואני פונים שוב לכל מכרינו ומבקשים מכל אחד
לתרום כפי יכולתו (כל סכום שהוא יעזור בסגירת החוב).

כדי שהתרומות יגיעו למטרה זו דווקא, קיימת קרן מיוחדת לכך ב"פעמונים", אותה אני
מרכזת. ניתן למסור לי את התרומות, ולקבל כנגדן קבלה של "פעמונים"

ניתן לפנות אליי לפרטים נוספים.

תזכו למצוות!

סיפור המשפחה:
המשפחה מורכבת מאישה גרושה ושני ילדים, בני שש ותשע.

האישה ובעלה לשעבר נפצעו באסון ורסאי לפני כחמש וחצי שנים, ובעקבות זאת לא עבדו
תקופה מסויימת, וחלק מהחובות שצברה המשפחה במהלך השנים מקורם בכך.

נראה שגם ההתפתחויות שהובילו לגירושין נבעו מהאסון.

בשנה הראשונה לאחר הגירושין, האב שמר על קשר עם ילדיו, ושילם את דמי המזונות
שנקבעו לו. אולם, לאחר שנה, הוא ניתק את הקשר איתם, והפסיק לשלם את דמי המזונות.

כך, נותר כל עול הפרנסה על האישה, העובדת כפקידה זוטרה במשרד ממשלתי, ומשתכרת
משכורת נמוכה. אם לא די בכך, גם החובות הישנים של המשפחה רובצים על האישה, שכן, הם
נגבים ישירות ממשכורתה, וכך, אף מהסכום הזעום שהיתה אמורה לקבל בכל חודש, היא רואה

רק חלק קטן.

העזרה מ"פעמונים"
על רקע זה, הליווי של "פעמונים" כולל שני מישורים: המישור האחד, הוא המישור
ה"קלאסי" של "פעמונים", ובעזרתו, הצליחה גם משפחה, שלכאורה הוצאותיה מינימליות
ואין לה מאיפה לקצץ, לצמצם את הוצאותיה וכך לצמצם את הגרעון החודשי שלה.

המישור השני, הוא מאמצים לעזור למשפחה לשרוד כלכלית במצב הנתון, קרי, גיוס תרומות.

אם בצורת סל מזון, ואם בצורת צדקה לצורך ההוצאות השוטפות.

כאן, יש לציין, ש"פעמונים" יכול לתווך בגיוס ובאיסוף הצדקה, אך מעצם אופיו, הוא לא
נוטה לתמוך כספית במקרה צדקה שכזה, שכן, התרומות שמגיעות אליו מיועדות לצורך הגשמת
יעדיו הייחודיים.

איסוף צדקה
מניתוח מקיף של המצב הכספי של המשפחה, עולה תחזית של הקלה משמעותית במצב בעוד שנה
וחצי. לאור זאת, מכרה של המשפחה, אשר מעורבת בעניין ואני, בתור מלווה מטעם
"פעמונים", הגדרנו לעצמנו יעדים לאיסוף צדקה עבור המשפחה לשנה הקרובה.

היעדים מורכבים מסכום כספי שנחוץ באופן מיידי, וסכום חודשי למשך השנה הקרובה.

שתינו פונות למכרינו בבקשה לעזור כפי יכולתם, אם בסכומים חד פעמיים, ואם בתרומה
בתשלומים על פני 12 החודשים הקרובים.

אז, כל מי שמוכן לתת צדקה למען משפחה זו, מוזמן לעשות זאת דרך "פעמונים" (מספר
הטלפון: 1-800-35-10) קרן מספר 1700-"משפחה בירושלים". או דרכי.

על מנת לוודא שהתרומה אכן מגיעה ליעדה זה, יש צורך ליידע אותי לגביי התרומות
שמועברות דרך "פעמונים".

בשולי הדברים: אני מחפשת סיטונאי משקאות קלים וחטיפים שיסכים לתרום או למכור במחיר
נמוך סחורה לאירוע צדקה בו יוקדשו הרווחים מדוכן המזון למטרה זו. האירוע מתוכנן
לעוד שבוע.

תזכו למצוות, ויהי רצון, שלא תזדקקו לצדקה.

גליה