[kfar_etzion] לימוד-ולא דרךוידאו

  • From: Myron Joshua <joshm@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: תפוצה כפר עציון <kfar_etzion@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 06 Feb 2006 18:58:31 +0200

אחרי ששלחתי קישור להרצואת בון לירת היו כמה חברים שאמרו, בצדק, שלא קל לשבת מול
מחשב ולהקשיב לשעור\הרצאה

אז יש לי הצעה חדשה: כאן בכפר עציון ביום שישי בבוקר יש אשפרות להשתתף בשעור מול
מלמד בשר ודם! אפשר להשתתף בשעור אחד או שנייים, כל אחד באורך של  כ45 דקות

השעורים כבר מושכים ציבור קטו (אבל נאמן) של נשים וגברים - גם כאלו שעובדים ביום
שישי אבל שבכל זאת מוצאים זמן לשבת לשעור או שניים

השעור הראשון הוא שעור של עדיאל והשני ניתן ע"י מרצה אורח מתושבי גוש עציון או
ירושלים על אחד ממגוון נושאים בתחום המדרש, היסטוריה, ספרות יהודית ומחשבה. השבוע
לדוגמא, למדנו על אישיות מיוחדת, שמואל הנגיד, ועל שיריו. אני מאד מעריך את
ההאפשרות להחשף למרצים טובים על נושאים שונם שבוע אחר שבוע . תודה לעדיאל על המאמץ

השבוע בשעורו של עדיאל נלמד פרקי הבריאה בבראישת על פי פרשנותו\מדשרו של הרב
סולובייציק

בשעור נלמד שפרקי הבריאה לא מנסים לתאר איך ומתי נברא העולם--אבל, לפי הרב
סולובייציק, איך הם מהווים בסיס להבנת מהות יחס האדם הנברא על ידי הא-ל  לעולם

הרב סולובייציק כתב

מעולם לא הוטרדתי באורח רציני על ידי הבעיה של תאור בריאת העולם אשר בתורה לעומת
התאור המדעי של האבולוציה... אפילו לא הוטרדתי על ידי התיאוירות של ביקורת המקרא

כולנו יודעים (האמנם?? מ.י.) שהתורה מוסרת שני תאורים של בריאת האדם...אמת, שני
התאורים של בריאת האדם שונים במידה מרובה..ברם התשובה לכך אינה שניות המסורת
כביכול, אלה שניות האדם

אז-להתראות
מירון