[ke_chavrim] סוגיית בית מדרשואיך מעביריםביקורת

  • From: אפרת כהן <efrat@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: תפוצת חברים (ke_chavrim@xxxxxxxxxxxxx) <ke_chavrim@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 06 Aug 2012 09:43:53 +0300

שלום לכולם,
לא רציתי להגיב למייל/ים בנושא בית המדרש ולכן נחום מונה למשימה אבל אני לא יכולה,
לאור המשך ההתדיינות במייל, לצאת פטורה בלא כלום.

בשבת לפני כעשרה ימים הודעתי על סיום תפקידי ואחת הסוגיות שהעליתי נראתה בבירור
בדיון על בית המדרש.
כתבתי כך-

            בחברה הקיבוצית בה בחרנו, חברי הקיבוץ, לחיות, יש מערכות-ערכים וישנן
דרכים מוסכמות בהן מתקבלות ההחלטות. לצערי, בחלק מן המקרים, נוכחתי לראות שהתרבות
הארגונית שלנו לפעמים                      איננה  מופנמת ומקובלת...
            בכלל, אם היינו לומדים לפרגן יותר האחד לשני, לבעלי-תפקידים ולחברים
כחברים, אני מאמינה שהיינו נראים מעט טוב יותר...

אנחנו חיים בדמוקרטיה, אולם גם בדמוקרטיה יש היררכיה, כדי שיתאפשרו החיים השוטפים.
ישנן וועדות ובעלי תפקידים, הנהלה פעילה, וועד נבחר ומעל לכל כמובן האסיפה.
בעיניי, אין שום בעיה לטעון כי הוועד טעה ולבקש להחזיר לדיון. הוועד הנוכחי לא
חושב שהוא חסין מטעויות וכבר ערך דיונים חוזרים מספר פעמים ואף העביר לאחרונה
לאסיפה נושא שלא חשבנו מראש להביא לאסיפה .

השאלה היא בעיניי איך עושים את זה.

אפשר לרוץ מיד לתפוצה ולהמשיך ולכתוב בצורה שאינה מכבדת את ההנהגה (גם כשיש סבירות
שהיא טעתה) ואפשר לבוא ולברר קודם מה היתה ההחלטה ואם היא לא מקובלת לנסות ולשנות
אותה ע"י בקשה להגיע לדיון בפני הוועד או בקשה להעברה לאסיפה וכו'.

בואו רק נזכור שעם כל הדיון העקרוני, שהוא חשוב מאוד, במקרה זה מדובר בסכום של 40
₪ שחלק מהמשפחות לא ישלמו בכלל (כי לא ישתמשו במקום) וחלק אחר ישלמו על
שימוש/שניים/שלושה בשנה...

אני בכוונה לא יושבת ועונה לכל אחת מהטענות שעלו במייל (למרות שיש לי מחשבות
ואמירות משלי על רבות מהן) וברור שאפשר גם עכשיו לרוץ ולענות לכל אחת מהטענות שאני
כתבתי.
אבל השאלה היא מי יסכים לשבת בהנהלות כשזה היחס הציבורי? מי יסכים לשבת בוועד?

אני מקווה שאכן יהיו מי שיעמסו על שכמם את העול הציבורי ויותר מכך, אני מקווה
שנלמד לפרגן למי שיעשה זאת.

אפרת.