[ke_chavrim] Re: בית מדרש

  • From: ענהאל זרביב <yoan90@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: nachum@xxxxxxxxxxxxxxxxxx, 'אלי סומר' <eliesommer@xxxxxxxxx>, 'תפוצה חברים' <ke_chavrim@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 04 Aug 2012 21:04:11 +0300

שבוע טוב לכולם,

לאחר שבוע המתנה לתשובה אשמח לענות לטענות שעולות כאן.

אני קצת מתביישת, לאחר שקראתי את המייל האחרון של יוחנן שסוכם בעניי בשורה אחת,
שלא הכל סובב סביב הכסף, אך לצערי בכפר עציון אין הדברים כך.

כמה דברים:

א.       הסכום "הסימלי" , 40 ש"ח, נגזר מתקציב סימלי אותו כל משפחה מקבלת כל
חודש.

ב.       בית המדרש הינו מבנה ציבור הדורש תחזוקה באותה מידה כמו מועדון לחבר, כמו
המרפאה , כמו חדר ישיבות וכו וכו בית מדרש אינו שונה בתחזוקה בעניין זה לחברים.
טרם נתבקשנו לשלם על תחזוקת המרפאה, הסיפריה, חדר ישיבות ועוד. לכן אכן כן מדובר
בהפרטה – אנא אל תנסו לייפות את ההחלטה במילים יפות כאלו ואחרות. שלא תבינו לא
נכון, אין לי בעיה עם מי שרוצה הפרטה, להיפך, דעות מגוונות רצויות ובונות קהילה
בצורה טובה יותר מאשר בחברה בה כולם חושבים אותו דבר, אך אופן קבלת ההחלטות
והניסיון לייפות את ההחלטה היא זאת שגורמת לי לצאת כנגד.

ג.        אני מאד שמחה שיש לכם דיונים סוערים בוועד אך דיונים הדורשים חיובי
חברים בתקציב הכל כך נדיב שלנו חייב לעבור באסיפה וייהי מה!!! אני לא רואה כל זכות
לאף אדם מלבדי להיכנס לכיס הפרטי שלי אם אוכל לשלם 40 שח או לא, בזמן שימחה. ושוב
אני מעלה את נושא האבל, מי "יאשר" לי שבזמן אזכרה אקבל סיבסוד? (האבסורד הגדול
שמקומם אותי ואיני יכולה להדיר את עיניי ממנו הוא שחלק מן התורמים של פינת
הקידושין אינם בנינו היום ועל האזכרה שלהם אצטרך לשלם!!!!)  האם אצטרך להילחם
במערכת על מנת לקבל זכות בסיסית זו? האם לא לשם כך נועדנו להיות קיבוץ? מה נותר
לנו כקיבוץ אם נתחיל לשלם על תחזוקת מבנים?

ד.       מעל דפי ההד אנחנו לא מפסיקים להתפאר בכמה ענף זה מרוויח וענף זה הצליח,
ב"ה הכל הולך טוב חוץ מאחזקת בית מדרש שממש נמצאת במצב קטסטרופלי שאי אפשר את
הסכום "הסימלי" הזה לקחת על חשבון תחזוקת מבני ציבור, כי אנחנו במשבר רציני מבחינה
כלכלית נכון?

סילחו לי על הציניות שלי, הכאב כאן לא קטן והחשיבה לפני קבלת החלטתכם היתה אפסית.
עם כל הרצון הטוב לנסות להבין את ההגיון שבהחלטה , אין לי את היכולת ומכאן אני
קוראת לכל מי שחושב שעיקרון הדברים נכון ,לעזור לי לעלות את הנושא לדיון באסיפה
הבאה.

אני רוצה להדגיש כמה דברים – ברור לי שלא היתה כוונה רעה לאף אחד, אז בבקשה נדלג
על השלב הזה ונגיע להבאת ההחלטה לאסיפה.

דבר נוסף, על מנת שלא יהיו אי הבנות  - אין לי שום טענות נגד תושבים, מרכזי
וועדות, מציעי ההצעה וכו הבעיה היא עקרונית ותו לו.

קשה לי למצוא מילים לסיים את המייל, רק אומר שהנושא הזה צבט בליבי מהרגע הראשון
שהנחתי את עיניי עליו, איך לא חשבתם על אלו שתרמו את הבית מדרש ופינת הקידושין איך
בכזאת קלות הלכתם על מה שנח לקיבוץ ומה שמתאים מבחינה כלכלית???? זה משהו שקשה לי
לעכל... סילחו לי!!!

מעבר ל"הררי הכסף" שאנחנו יכולים לקבל מקבלת 40 ₪  מחבר על בית המדרש יש גם רגש של
בנאדם.....

שבוע טוב לכולם,

ענהאל

  _____