[ke_chavrim] Re: : תולי. בלוגאורחותחיים

  • From: אלי סומר <peres@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <Tuli@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>, 'חברים בלבד' <ke_chavrim@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 10 Jun 2011 00:25:55 +0300

קראנו בעיון. תומכים בכל מילה.

פוריה ואלי

From: ke_chavrim-bounce@xxxxxxxxxxxxx
[mailto:ke_chavrim-bounce@xxxxxxxxxxxxx] On Behalf Of תולי שיינפלד
Sent: Thursday, June 09, 2011 12:24 PM
To: חברים בלבד
Subject: [ke_chavrim] : תולי. בלוג אורחותחיים

שלום לכולם

ככל שאנו מתקדמים בלימוד החומר והכנות לקראת ההכרעות, נראה שבאמת אנו לומדים
היטב את הפרטים הקטנים – שבהם , כמו תמיד, נמצאים החלקים היותר חשובים- וממעטים
לעסוק במהות ובנשמה של הנושא.

            חשבתי לעצמי לנסות וליצור פורום שבו אני אעלה נושאים ואקיים דו שיח
עם כל מי שמעוניין.(אני מייצג את עצמי בלבד ). בניגוד לעבר , שבו כבר הועלו
מחשבות והגיגים אבל הרבה מזה נשכח. עכשיו אנו נמצאים בזמן אמת ואפשר שהדברים
יהיו חמים בערב ההכרעה

            הרעיון הוא להעלות בכל פעם נושא ולהתמקד סביבו והפעם בחרתי להתמקד
בדיון עצמו.

אתחיל בסיפור:

 שני חברים חוזרים לעת ערב מירושלים אחרי יום עבודה ארוך. כשהם עוברים ליד
הטרמפיאדה העמוסה, ממשיך הנהג לנסוע ולא עוצר.

 "מה קורה "? שואל חברו, "למה אתה לא עוצר לטרמפיסטים"?.

"אין זמן" עונה הנהג. "אני מאחר לשיעור היומי , אתה יודע כמה אני מקפיד לא
להחמיץ אותו".

"ואללה אתה צודק " עונה חברו, "באמת היום לומדים את הקטע של: ואהבת לרעך כמוך.
לפי הלל זה שווה לכל התורה כולה וחס וחלילה שנפסיד את זה".

אנו דנים היום במהות השותפות שלנו. חלק חושבים שהכללים הישנים מספיק טובים וחלק
רוצים לשנות אותם.

אנו שותפים. עובדים יחד ומחלקים בינינו את ההכנסות ואת ההוצאות. הכול מתוך
הסכמה ורצון טוב.

היום , חלק מבקש לעצור ולדבר, לבדוק, לחשוב ביחד.
 44 שנים השותפות עבדה לפי כללים מסוימים, במשך הזמן נוצרו קצת לחצים ושינויים
ורצונות. קמה קבוצה מבין השותפים ששואלת: אולי אפשר להתאים חלק מהכללים? לשנות
קצת? להגיע להסכמות חדשות. הרי עד היום לא עשינו דברים בכוח, בכפיה. לכן גם
סביר שלא נכפה את דעתנו אלא נקשיב ונלמד אחד את רצונו של השני ומתוך כך נגיע
להכרעות.

ערבות הדדית מסמלת את העיקרון הראשי של המודל השיתופי. ערבות ותמיכה בחלש
והתחשבות ועזרה ועוד ועוד

מאוד לא מתאים שמתוך התמיכה בעיקרון הערבות ההדדית לא ניתן לשותפים שלנו לדבר.
נפיל אותם באסיפה עוד לפני שהם מצליחים להסביר מה הם רוצים. בעצם נכפה עליהם את
המשך השותפות. בתרגילי אסיפות ותקנונים.

מי שבאמת רוח השותפות זרה לו, וכל עניינו זה האינטרס הכלכלי הפרטי שלו. אולי זה
לגיטימי שיעשה את כל התרגילים בעולם כדי להפיל כל ניסיון לשינוי. (גם לו אני
אומר: תלמד קודם, תשמע ותבין, אולי יש פה סיכוי גם לרצונות הפרטיים שלך.)

אבל אדם כזה , שיגיד: כזה אני ואני חושש. אל תניף את דגל העקרונות של הקיבוץ
כשאתה מנסה למנוע דיון.

ולאלה שבאמת מאמינים בעקרונות הקיבוץ הישן והטוב.בואו בשמחה לדיון, תקשיבו
ותשמיעו והכול מתוך רוח חברית ואוהבת כי רק זה הלב והתוכן האמיתי של השוויון
ושותפות.

התקנונים נותנים לאלה החפצים באי שינוי ,הגנות רבות. (בעיקר באחוזי ההכרעה
הדרושים לשינוי.). ההגנות האלה מאפשרות לכולם לבא בלב פתוח ונכונות לשמוע
וללמוד.

זה להיום. בפעם הבאה :סיפור על פאודליזם.

כל טוב

תולי