[ke_chavrim] Re: מחירהלחםמליוןשקל

  • From: אפרת כהן <efratcohen4@xxxxxxxxx>
  • To: חני ושימי <sby@xxxxxxxxxxxxxxxxx>, ke_chavrim@xxxxxxxxxxxxx <ke_chavrim@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 6 Jun 2010 19:22:29 +0300

שימי שלום,

התלבטתי אם בכלל להגיב ובאיזו תפוצה.

מכיוון שאתה הפנית את מכתבך לכלל החברים, גם אני עושה כך.

אני מרגישה מאוד רע עם הדברים שכתבת.

בכלל לא ידעתי על כל העסקה. מכיון שלא קיבלתי בדואר שום כתבה, גלשתי באינטרנט ואח"כ ישבתי קצת אצל אורי שמר שיסביר לי ועם מנו.

למה רע לי?

1. אני חושבת שכחבר הוועד היית צריך קודם לערוך את כל הבדיקות ולא להציף סתם נושא לחלל האינטרנטי הציבורי. לו מישהו אחר היה כותב ואתה רק מגיב זה היה אחרת (-אם כי גם לא מאוד מוצלח בעיניי).

המצב החברתי של כפר עציון כל-כך עדין וצריך לא לדרדר אותו יותר (אם כי כמובן שעל עוולות חייבים להתקומם). יש לנו מחר ישיבה, יכולת לבקש/לדרוש להעלות את הנושא בוועד.

2. בבירור שלי ראיתי שמנו בשני דיווחים שלו ב"הד" כתב על העיסקה. אורי שמר אומר שהעיסקה אז נראתה סבירה ביותר ושגם צרעה הצביעו בעדה  והעולם, בעקבות המשבר, התהפך ושקל, אחרי מעשה לומר שלא היה צריך. כמו כן,  יש הרבה הסתייגויות של משפטנים מהבוררות הזו ורוצים לערער עליה -ובכל מקרה צריך לדעת שכשהולכים לבוררות תמיד אפשר גם להפסיד, וכבר היו מקרים כאלה (גם בסכומים גדולים יותר) בכפ"ע, משגים שגם נעשו על ידי אנשי כלכלה טובים.

3. אנשי כלכלה משקיעים כספים במקומות שנראים להם נכונים. הטובים על פי רוב צודקים אבל אפילו הם לעתים טועים. מעניין אותי אם גם בכמעט 20 הקיבוצים/יישובים הנוספים שקשורים ב"משקי יהודה" מביעים בעקבות העיסקה אי-אמון שכזה בהנהלה הכלכלית או שזו רעה חולה של כפר עציון.

עם זאת,אני לא אומרת לשתוק כשברור שעומדים לעשות טעות או כשההחלטה היתה בלתי סבירה או התקבלה בצורה לא הגונה- וממה שאני מבינה אף אחד מהדברים האלה לא נכון לגבי העיסקה הזו.

4. תיזמון המייל שלך, עם פתיחת הקלפי לבחירת ההנהלה הכלכלית , בעייתי מאוד בעיניי.  איני יודעת אם זה היה מקרי (כי בשישי קיבלת את הדיווח) או לא.
אם יש למישהו מה לומר על חברי ההנהלה הכלכלית אני מעוניינת לשמוע את קולו בבירור ובשקיפות.

אני חושבת שיש להצביע בעד ההנהלה הכלכלית המוצעת ולשאוף שיצטרפו אליה אנשי כלכלה נוספים מהקיבוץ שלנו שיחתרו לביטחונה הכלכלי (וגם החברתי) של כפר עציון.

הלוואי ומפה רק נעלה ונצליח,

יום טוב.

אפרת כהן.

שולח: חני ושימי
נושא: מחיר הלחםמליון שקל

בס"ד                                         מוצאי שבת קודש שלח לך

שבוע טוב חברים,

תבורכנה ידיו של מי ששם לנו בתיבת הדואר ביום שישי את הכתבה מ"ידיעות אחרונות" על פסיקת הבורר בפרשת "ברמן".

כמה תהיות ושאלות מתעוררות מפרשה עגומה זו:

1.      מה היה תהליך קבלת ההחלטות בעניין?

2.       למה זה לא הובא לידיעת הוועד ולאישור אסיפה?

3.       למה לא שיתפו את הציבור לאחר ההסתבכות? ובמיוחד לאחר פסק דין של הבורר?

4.       ומתוך הכתבה: "כשנודע על היזמות, ההרפתקנית משהו, היו בתנועה הקיבוצית מי שהרימו גבה ... ההתרשמות הייתה שלא נשאלו כל השאלות הרלוונטיות"

5.       מהו הסכום המדויק שהפסדנו מהעסקה הכושלת הזו?

ב ב ר כ ה

שימי בן יעקב

shimiby@xxxxxxxxx

Walla! Mail - Get your free unlimited mail today