[infoshkola] Eto gi! Ne, az sym zle :))))

  • From: Radko Dinev <radkodinev@xxxxxx>
  • To: infoshkola@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 6 Feb 2004 11:48:07 +0200 (EET)

Prosto sym zabrail da gi prikacha :)))))
Dobre, che se useshtate. hahahha :P

Pozdravi, Rado

http://dieti.GBG.bg - Препоръки за здравословно хранене
Test po Kombinatorika
Vreme: ~150 min
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 1. Kolko 3-cifreni chisla mogat da se obrazuvat ot cifirite 1,2,3, kato v
chislata nqma povtarqshti se cifri?
 2. Kolko 4-cifreni chisla mogat da se obrazuvat ot cifirite
1,1,1,1,2,2,2,2,3,3,3,3,4,4,4,4?
 3. Komisiq ot 5 eksperti trqbva da si izbere predsedatel i sekretar. Po kolko
razlichni nachina moje da stane tova?
 4. Dadeni sa 4 tochki, nikoi 3 ot koito ne lejat na edna prava. Namerete broq
na pravite opredeleni ot tezi tochki.
 5. Hor se systoi ot 4 myje i 6 jeni. Po kolko razlichni nachina moje da se
izbere edin ot chlenovete za solovo izpylnenie?
 6. V igrata domino se izpolzvat plochki, razdeleni na dve i vyv vsqka polovina
izobrazeni ot 0 do 6 tochki. Vsqka vyzmojna dvoika tochki e izobrazena na
plochka i nikoq dvoika ne se povtarq. Namerete broq na vsichki plochki v igrata.
 7. Pevcheska grupa se systoi ot ot 7 myje i 8 jeni. Po kolko razlichni nachina
moje da se izbere smesena dvoika za duetno izpylnenie?
 8. Na shahmatna dyska s razmer (13x13) trqbva da se postavqt dva topa, taka
che vseki ot tqh da popada pod udara na drugiq (t.e. dvata topa da sa na edna
vertikala ili na edna horizontala). Po kolko razlichni nachina moje da stane
tova?
 9. Kolko delitelq ima chisloto 10800 = 2^4 * 3^3 * 5^2, ako v broq na
delitelite vkluchvame 1 i samoto chislo?
10. Kolko 5-cifreni chilsa mogat da se obrazuvat ot cifirite 3,5,6,8,9, kato v
chislata nqma povtarqshti se cifri?
11. V edno systezanie uchastvat 16 sportista. Po kolko razlichni nachina mogat
da bydat razpredeleni 1-va i 2-ra nagrada, ako vseki sportist moje da poluchi
samo edna nagrada?
12. Dadeni sa 5 tochki, nikoi 3 ot koito ne lejat na edna prava. Namerete broq
na pravite opredeleni ot tezi tochki.
13. A,B,C - selishta. Za da se otide ot A v C, trqbva da se mine prez B. Ot A
do B ima 1 cheren pyt, 2 razlichni shoseta i 1 jelezopytna (JP) liniq. Ot B do
C ima 2 razlichni cherni pytq, 3 razlichni shoseta i 2 razlichni JP linii. Po
kolko razlichni marshruta moje da se stigne ot A do C?
14. Namerete broq na plochkite v igrata domino, ako na plochkite se izobrazqvat
chislata ot 1 do 8 (vmesto ot 0 do 6).
15. Edin gradinar trqbva da posadi 10 dyrveta v prodyljenie na 3 dni. Po kolko
nachina moje da razpredeli gradinarq rabotata si po dni, ako vseki den trqbva
da zasajda pone po edno dyrvo?
16. Patrulna dvoika se systoi ot edin oficer i edin voinik. Po kolko nachina
moje da se izbere patrulna dvoika ot 5 oficera i 15 voinika?
17. Komisiq ot 15 dushi trqbva da si izbere predsedatel, zamestnik-predsedatel
i sekretar. Po kolko razlichni nachina moje da stane tova?
18. Namerete po kolko razlichni nachina mogat da se razpredelqt 5 uchenika v 3
razlichni paralelki.
19. Kolko 2-cifreni chisla mogat da se obrazuvat s cifirite 3 i 6, kato se
dopuska povtorenie na cifirite v zapisa na razlichnite chislata.
20. Po kolko razlichni nachina mogat da bydat naznacheni schetovoditel, kasier
i sekretarka, ako kandidatite syotvetno sa 4, 6 i 10?
21. Po kolko nachina mogat 5 uchenika da sednat na edna peika?
22. Kolko 5-cifreni chisla mogat da se obrazuvat ot cifirte 0,1,2,3,4, bez
povotorenie na cifiri v zapisa na chisloto?
23. Namerete broq na 2-cifrenite chisla s nepovtarqshti se cifri, koito mogat
da se obrazuvat ot cifirite 1,2,3,4.
24. Namerete broq na razlichnite razpredeleniq v edin den na 9 uchebni
predmeta, ako v dnevnata programa se vkluchvat 5 predmeta (t.e. 5 uchebni chasa
za denq).
25. Kolko okryjnosti sa opredeleni ot 5 tochki, ako nikoi 3 ot tqh ne lejat na
edna prava i nikoi 4 - na edna okryjnost.
26. Opredelete broq na razlichnite izteglqniq na chislata ot igrata "TOTO 2" -
6/49 (redyt na izteglqne e bez znachenie).
27. V edin klas ima 15 momicheta i 20 momcheta. Za izpylnenie na dadena zadacha
na klasa, trqbva da se izberat 5 uchenika - 2 momicheta i 3 momcheta. Po kolko
razlichni nachina moje da stane tozi izbor?
28. Vyrhu prava sa dadeni 9 razlichni tochki. Namerete broq na razlichnite
otsechki, opredeleni ot tezi tochki.
29. Po kolko razlichni nachina mogat da se podredqt 6 knigi v edna redica na
bibliotekata?
30. Po kolko nachina 6 dushi mogat da se naredqt okolo edna krygla masa?
31. Kolko tricifreni chisla v 5-ichna broina sistema mogat da se systavqt ot
cifirite 0,2,3,4 (bez povotorenie na cifri)?
32. Dadeni sa 7 razlichni po cvqt lenti. Kolko razlichni 3-cvetni znamena mogat
da se ushiqt ot tqh.
33. Ot grupa ot 15 sportista trqbva da se izberat 4 uchastnika za shtafeta
800+400+200+100. Po kolko nachina moje da stane tova?
34. Kolko 4-cifreni chisla mogat da se napishat s cifirite 2,0,5,8,9, kato moje
da se povtarqt cifri v ramkite na edno chislo?
35. Po kolko nachina mogat da se izberat trima dejurni ot grupa ot 20 dushi?
36. V edin shampionat po futbol uchastvat 16 otbora, taka che vseki otbor se
sreshta dva pyti s vseki drug otbor. Namerete broq na vsichki futbolni sreshti
v shampionata.
37. Sybranie ot 40 choveka trqbva da izbere predsedatel, sekretar i trima
chlena na komisiq. Po kolko nachina moje da stane tova?
38. Po kolko razlichni nachina moje da se obrazuva razuznavatelna grupa ot 3
oficera i 7 voinika, ako ima vsichko 10 oficera i 20 voinika.
39. Trqbva da se razpredelqt 15 dushi na 3 grupi po 5 choveka. Po kolko nachina
moje da stane tova?
40. Po kolko razlichni nachina moje da se razpredelqt 12 predmeta mejdu 4
choveka, taka che vseki da poluchi po 3 predmeta?
41. Dadeni sa 16 karti - 4 A (asa), 4 K (popa), 4 Q (dami), 4 J (valeta). Po
kolko razlichni nachina moje da se razdelqt na dve polovinki, taka che vyv
vsqka polovina da ima po 2 Asa?
42. Pri razdqlata si 15 uchenika ot lagera v Pomorie si obeshtali, che kato se
zavyrnat vkyshti shte si razmenqt kartichki. Kolko kartichki obshto bili
izprateni?
43. V pyrvenstvoto po handbal uchastvat 4 otbora. Vseki otbor igrae po dva
macha s ostanalite otbori. Kolko sreshti sa se systoqli obshto?
44. Po vreme na voenna igra uchenici reshili da si davat signali chrez 3
razlichni flaga - cherven, zelen, sin. Kolko razlichni signala mogat da se
podadat, ako na kulata se postavqt ne poveche ot 3 flaga?
45. Po kolko razlichni nachina mogat 5 dushi da se naredqt v kryg, ako dvama ot
tqh ne iskat da se razdelqt i trqbva da sa edin do drug.
46. Po kolko razlichni nachina 10 dushi, dvama ot koito sa bratq i ne trqbva da
sa edin do drug, mogat da se podredqt v edna redica?
47. Sedem dushi obrazuvat juri, koeto trqbva da si izbere predsedatel,
zamestnik-predsedatel i pet chlena. Namerete broq na razlichnite nachini po
koito moje da stane tova.
48. Morzovata azbuka sydyrja 2 razlichni simvola - tochka i tire. Kolko
razlichni bukvi mogat da se izobrazqt, ako za 1 bukva sa neobhodimi ne poveche
ot 5 simvola?
49. Ot grupa ot 10 dushi, ejednevno v techenie na 5 dni, trqbva da se vzemat 2
dejurni. Ako vseki chovek dejuri samo 1 pyt, po kolko nachina moje da stane
tova?
50. Otbor ot 3 uchenika uchastva v systezanie po pluvane, v koeto uchastvat
oshte 20 uchenika. Po kolko razlichni nachina mogat da se naredqt chlenovete na
otbora v krainoto klasirane?
51. Ot edna grupa ot 5 bylgari, 8 turci, 7 gyrci i 3 rumynci, trqbva da se
otdelqt 3 bylgari, 4 turci, 5 gyrci i 1 rumynec (za razstrel???). Po kolko
nachina moje da stane tova?
52. Kniga ot 16 glavi trqbva da byde napisana ot 8 avtora. Po kolko nachina
moje da byde razpredelen materialyt, ako 2-ma avtori trqbva da napishat po 3
glavi, 4-ma po 2 glavi i 2-ma po 1 glava.
53. Ot 20 sytrudnika v edin institut 5 dushi trqbva da otidat v komandirovka.
Po kolko nachina moje da se obrazuva grupata, ako nachalnikyt, zamestnikyt mu i
glavniqt injiner ne mogat da otsystvat i trimata.
54. Kolko unikalni paroli s dyljina do 4 simvola mogat da se generirat, ako sa
systaveni edinstveno ot malki latinski bukvi?
55. Provejdat se olimpiadi v OMG po 4 predmeta. Vseki uchenik ot 10j reshil che
shte uchastva v 1,2,3 ili 4 olimpiadi. Po kolko nachina moje da napravi izbora
si?