[hu-nvda] tapasztalatok

  • From: Réhm Attila <radiox@xxxxxxxxxxx>
  • To: <hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 27 Nov 2009 17:57:32 +0100

Sziasztok!

Ami rögtön pozitívum volt számomra a 2009.1-ben, hogy egy általam eddig
tapasztalt jelenség megszűnt. Nem tudom, hogy ez a hiba csak kizárólag nálam
állt-e fent, de tény, hogy a 0.6p3.2-nél, ha be akartam zárni az NVDA-t
Insert+Q-val, akkor először hiába mentem az igenre, egyszerűen nem csinált
semmit. Az ablakot persze bezárta, mármint a dialógusablakot, de az NVDA
ugyanúgy futott tovább, mintha misem történt volna. Aztán még egyszer
megismételve a műveletet, simán bezárta, és befejezte a futását. A portable-ben
volt ez, a telepítős változatra már nem emlékszem, hogy csinálta-e vagy sem.
Nos, a lényeg, hogy úgy tűnik, ennek most vége. De azért kíváncsi volnék, hogy
másnál is előfordult-e a fenti jelenség.

A másik pozitívum, ami viszont nem az új verzióhoz kapcsolódik, az az, hogy
találkoztam olyan oldallal a weben, amivel bizony a Jaws nem boldogult, míg a
0.6p3.2-vel simán kezeltem az oldalt. Ez nagyjából úgy nézett ki, hogy több
lista volt, minden lista egy elemmel bírt. Ha aktiváltuk az adott listaelemet,
akkor az elemhez tartozó bővebb információk az oldal alján megjelentek. Na most
a gond itt az volt, hogy sem a Jaws, se maz NVDA nem látta vezérlőelemnek
ezeket a listaelemeket, csupán egyszerű szövegként látszódtak. Viszont míg a
Jaws-zal csak hosszú percek utáni kínlódás révén és Jaws-kurzorozás ill.
kattintgatás segítségével lehetett elővarázsolni egy-két elemhez tartozó
leírást (hangsúlyozom, csak egy töredékét az összesnek), addig NVDA-val ez
egyszerűbb is volt, és hatékonyabb is. Igaz, az NVDA ezeket nem listaként
"látta", viszont az elemek ugyanúgy fel voltak sorolva az oldalon. Egyszerűen
Entert nyomva rájuk, megjelent a kívánt tartalom, és nem csak egyik-másik, és
nem randomban, hogy majdcsak eltalálom egyszer, hanem teljesen megbízható
módon. Szóval ez egy nagyon kellemes meglepetés volt, és számomra hasznos is,
mivel máskülönben nem jutnék hozzá a kívánt infóhoz az adott helyen.

Ellenben, amit nem értek, hogy most a 2009.1-es NVDA nekem teljesen máshogyan
olvasta a Firefox alapértelmezett kezdőlapját, mint a Jaws. A kettőnek semmi
köze nincs egymáshoz. De tartalmilag sem. Hihetetlen.

Üdv:

Attila

__________ ESET Smart Security - Vírusdefiníciós adatbázis: 4642 (20091127)

Az üzenetet az ESET Smart Security ellenőrizte.

http://www.eset.hu