[hu-nvda] nvda, thunderbird és win7 x64

  • From: "Dr. Simon Gergely" <dr.simon.gergely@xxxxxxxxx>
  • To: comphelp@xxxxxxxxxxxxxxxx, hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 05 Sep 2011 00:30:39 +0200

Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, mit tudok tenni?

Vadonatúj netbookomon windows 7 x64, home premium rendszer van. Thunderbird 6-ot használnék rajta. Jaws nem jön szóba, mert 64 bit alá nem megy fel. NVDA-val a rendszer jól működik, kivéve a thunderbirdet, mert az felpörgeti a gépet és belassít mindent. A thunderbird.exe is 38-40 %-os processzorkihasználtsággal fut, az nvda.exe is ilyenkor szintén 38-40 %-os processzorkihasználtságot mutat, mármint, hogy ennyire foglalja a processzort. A gép egyébként amd-64 procis, kétmagos, van benne 3 giga ram, 500 giga vinyó, 100 gb-os rendszerpartíció, amiből 60 giga üres.

Most már fent van a windows 7 service pack 1 is, de nem változott.

Továbbá kérdezném, hogy milyen beállításokat érdemes a win7-tel használni, hogy a képernyőolvasóhoz jól passzoljon és ne fektessék ki egymást? Az most nem nagyon érdekelne, hogy csináljuk vissza windows xp-vé a windows 7-et, mert nem zavarnak az újítások, sőt tetszenek. További kérdés: hogyan tudom elérni azokat az üzeneteket, amelyek a számítógépproblémák ikonnal érhetők el? AKár a műveletközpontot nyitom meg, akár a problémamegoldást, egyelőre nem találom az üzeneteket, csak egy csomó hivatkozást lehetséges kérdések lehetséges megoldására. Ettől viszont még nem tudom, hogy konkrétan ezekből engem melyik érint. Jawskurzorozni értelemszerűen nem tudok, mert nincs jaws a gépen. Végül: tudtok-e olyan rövid leírást, ami az xp-hez képest összefoglalja a win7 újdonságait, illetve a változásokat? Nekem az eredeti súgó is jó, ha javasoltok témaköröket, hogy most ne kelljen az egész súgót emiatt átnézni. A feladatkezelőre már ráleltem, a kontrol-alt-delről átköltözött a kontrol-alt-escape billentyűkombinációra, a kontrol-alt-del meg a normál zárolás és kiléptetés parancsaihoz visz.

Bocs a sok-sok kérdésért, a segítséget előre is köszönöm.
Végül: tetszik a windows 7, és aki csak teheti, ha új gépet vesz, térjen rá át (amúgy is kénytelen lesz), a felületében nem sok változás van, ami meg igen, az nekem tetszik, szerintem jó. Pl. a start menü keresőmezőjébe eddig bármit beírtam, amit nem találtam vagy amit nehezen lehetett volna elérni, volt, és csak az volt ott. Tetszik az intézőben, hogy a részletekre táblázatosan jeleníti meg a fájlok adatait, így, mint egy táblázatban közlekedve, a jobbra-balra nyíllal lehet lépkedni az oszlopok, a fel-le nyíllal meg a sorok között. Nekem tetszik. Szóval ha megoldódik ez a thunderbirdes dolog, teljesen meg leszek vele elégedve:-). A gépelési hibákért bocs, lassan echóz az nvda és nem tudom kivárni (de csak a thunderbirdben). Amúgy akiknek eddig az nvda keveset olvasott xp alatt, elmondom, hogy win7 alatt több mindent olvas, sőt oktatói üzeneteket is elmond. Aztán azt nem tudom, hogy azok a windowsban vannak-e benne, vagy az nvda-ban vagy valahol máshol, de eddig mind jókor hangzott el jó helyen, szóval jó.
S.geri
------
Ha akar kuldeni egy uzenetet erre a listara, akkor irjon a
hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx
cimre.

ha leakar jelentkezni erröl a listarol, akkor irjon a
hu-nvda-request@xxxxxxxxxxxxx
cimre, a "unsubscribe" szóval a targyban.

Tekintse meg a lista honlapját a //www.freelists.org/webpage/hu-nvda
webhelyen.
A NVDA magyar forditas honlapja a
www.eurpod.com/nvda.html
oldalon talalhato. Itt tobb informaciot tud kapni a szoftverrol és letudja
tolteni a legujabb verziot.
------