[hu-nvda] Re: kérdések

  • From: "R�t�ti A. Kriszta" <akriszta71@xxxxxxxxx>
  • To: <hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 10 Feb 2009 10:14:15 +0100

Sziasztok!

Ja, Áron: kapcsold be a numlock-ot, és akkor a laptopodon a numerikus billentyűzetnek megfelelő billentyűzet ott fog kezdődni, hogy pl. az n, mint Nándor billentyű a 0, a j, mint János, a K, mint Károly, az L, mint László az 1, 2, 3, fölötte az u, mint Ubul, az I, mint Ibolya, az O, mint Olga a 4, 5, 6, értelemszerűen a 8, 9 azonos a normál 8 és 9-es billentyűkkel, A hosszú ő, amit ugye a 9-estől jobbra találsz, ő lesz a * kiírom betűvel is, hátha nem olvassa a Jawsod, tehát csillag, ami még fontos, hogy a minusz jel, tehát az é, mint éva betű alatt az lesz a / jel (per jel), ja, és a 0-a helyét rosszul határoztam meg, nem az n, mint Nándor, hanem az m, mint Mária. De ehhez a numlock-ot be kell kapcsolni. Egyébként az é, mint Éva billentyű a + (plussz jel), fölötte a p, mint Péter billentyű a minusz jel, tehát a numerikus minusz, és van még egy dolog, amit a laptopokról tudni kell, hogy általában bal oldalt vagy a legszélső legalul, vagy balról a második, de leges-legalul az a bizonyos fm billentyű, ha azt lenyomod, és mondjuk nyomod hozzá az m, mint Mária billentyűt, akkor nem a numerikus 0-át fogja írni, hanem rendesen az m betűt, tehát nem kell a numlock-ot ki-bekapcsolgatni, ámbár én inkább azt szoktam, nem tudom, miért ,jobban szeretem. Ja, és mégegy tévedésem: nem a hosszú ő, mint Ödön (ha hosszú ő-vel volna írva), hanem a rövid ö, mint Ödön billentyű a numerikus csillag.

Laptopon így tudod használni, a Capslock pedig megfelel az insertnek ha egyszer nyomod meg, ha kétszer egymás után gyorsan, akkor a Capslocknak.

Üdv:

Kriszta

<Annakellenére, hogy az élet drága, még mindig elég népszerű!>

-----Eredeti üzenet----- Feladó: "Ócsvári Áron" <oaron1@xxxxxxxxx>
Címzett: <hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx>
Elküldve: 2009. február 10. 8:53
Tárgy: [hu-nvda] kérdések

Sziasztok!
Én viszonylag keveset használtam NVDA-t, csak alap műveletekhez, de mostantól megpróbálom minnél több helyen ezt használni. Első körben két kérdés merült fel: 1. A navigátor kurzort leginkább a numerikus billentyűzenten lehet használni. Ezt Laptopon hogy tudom elérni? (erről nem találtam semmit az nvda billentyűzet súgóban), a billentyűkiosztást átraktam laptop-ra. 2. Thunderbirdben hogy lhet elérni a levél szövegének a mezőjét levélíráskor? Ott vagyok rajta, de nem ír bele. Ezt a jaws-nál az insert+y-nal lehetett megoldani.
    Üdv: Áron

Tekintse meg a lista honlapját a //www.freelists.org/webpage/hu-nvda
oldalon talalhato. Itt tobb informaciot tud kapni a szoftverrol és letudja tolteni a legujabb verziot. ------

Tekintse meg a lista honlapját a //www.freelists.org/webpage/hu-nvda