[hu-nvda] Re: [hu-nvda] NVDA letöltése

  • From: Réhm Attila <radiox@xxxxxxxxxxx>
  • To: <hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 21 Nov 2010 23:03:14 +0100

Hello!

Geri, én most megnéztem, hogy vajon hol gyökeredzik a probléma, és a
következőre jutottam. Remélhetőleg ez segíteni fog majd mindenkinek, akinek a
letöltéssel gondja volt eddig.

Firefox-szal gond nélkül le lehet tölteni, ugyanis a sourceforge.net oldalán
szépen bejön a letöltés, az ember nyom kb. 2 tabot, és már mentheti is a fájlt.
Én így szedtem le, ezért nem is volt ezzel problémám.

Viszont gyanús volt, hogy a legtöbben, akik nálad panaszkodtak, Explorert
használnak.

Megnéztem, és valóban: egy csomót kínlódtam, és ugyan sikerült hosszú idő után
leszednem a fájlt, azért látszott, hogy ez így nem az igazi. Többször
ráentereztem a "Direct link" vagy hasonló nevű hivatkozásra, meg Jaws-kurzorban
próbáltam bal egérgombbal rákattintgatni egy időnként megjelenő "Kattints
ide..." szövegű sorra. Szóval nagy nehézségek árán, sok kínlódás után
egyszercsak bejött a letöltési ablak.

Ám rájöttem, hogy mi a gond, és hogyan lehet baromi egyszerűen letölteni IE-vel
is.

Kiderült közben, hogy az IE biztonsági okokból letiltja a fájl letöltését az
oldalról.

Tehát a letöltés egyszerű menete:
1. Mikor betöltődik a sourceforge.net-es oldal, CTRL+Home-val ugorjunk a lap
tetejére.
2. Nyomjunk egy Shift+Tabot, így megtaláljuk azt a nyomógombot, amit ha
aktiválunk szóközzel, akkor feloldjuk a letöltésre vonatkozó tiltást.
3. Megjelenik a letöltési ablaka az IE-nek, és értelemszerűen menthetjük a
fájlt.

Tehát ennyi volt az akadály. Mondom, elsőre én is meglepődtem, hogy mi a fene
van, hogy nem tudom letölteni. Igaz, ritkán IE-ezek, így nem gondoltam ilyen
tiltásra meg hasonlókra.

Üdv:

Attila

__________ ESET Smart Security - Vírusdefiníciós adatbázis: 5637 (20101121)

Az üzenetet az ESET Smart Security ellenőrizte.

http://www.eset.hu