[hu-nvda] Re: Visszajelzés a músorrol

  • From: "R�t�ti A. Kriszta" <akriszta71@xxxxxxxxx>
  • To: <hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 9 Feb 2009 23:30:08 +0100

Sziasztok!

Laci: A képernyőolvasó valóban NVDA-nak olvassa a NVDA nevét, mert egybe
olvassa, de valójában az embernek kitörik a nyelve, mire ezt kimondja.:-))))
Ezért mondjuk külön, hogy N V D A - talán sikerült érzékeltetni a kiejtést -
mert valójában ez egy (magyarul úgy mondják, hogy mozaik szó, vagy betűszó),
vagyis egy rövidítés, amit a mai napig nem jegyeztem meg, pedig a műsorbanis
elhangzott a feloldása, tehát a teljes elnevezése, de az ember éppenezért
persze, hogy N V D A-nak fogja mondani, míg a képernyőolvasónak meghagyjuk a
lehetőséget, hogy olvassa csak egész nyugodtan NVDA-nak.:-))) Szerintem ez
legyen a legkevesebb, de jó, hogy legalább van visszajelzés a műsorral
kapcsolatban, Áronék szívesen veszik majd, mert lesz - reménység szerint
hamarosan - egy nagyszabásúbb bemutató az NVDA-ról, és akkor ott minden
ilyen felmerülő problémát Áronnak meg Robinak majd fel lehet tenni, azaz,
hozzám futnak be úgyis a kérdések, észrevételek, és aszerint állítom össze a
hozzájuk intézett kérdéseket, de mivel a listán nyílvánosan leírtad, lehet,
hogy válaszolnak is rá, dehát szerintem ez az NVDA vagy N V D A a
legkevesebb, a kiejtésbeli probléma, ugyanis tekintettel arra, hogy
mozaikszó, a feloldásban minden szó külön van írva, csak amikor a rövidítést
használjuk, akkor írjuk egybe, így akármilyen képernyőolvasót használsz, az
nyílvánvaló, hogy NVDA-nak fogja olvasni neked, legalábbis a Jaws-zal
mindenképpen NVDA-nak olvastatjuk, most én úgy tudtam elérni, hogy N V D
A-nak olvassa, hogy szóközt tettem minden betű után.

Azért lesz jó ez a nagy bemutató az NVDA-ról, mert legalább majd mi
magyarok - mármint magyarországi magyarok - is megismerjük kicsit jobban a
progit, és megtudjuk részletesebben, hogy mi felel meg a Jaws kurzornak,
mert valóban nem tudjuk, mostmár közelebb kerültünk egy kicsit a válaszhoz,
hogy a virtuális megjelenítő az nagyjából ugyanaz, de legalábbis
valamellyest helyettesíti a Jaws kurzort, de, mert Magyarországon nem olyan
elterjedt még az NVDA,ezért is próbáljuk népszerűsíteni és terjeszteni,
ezért nem tudjuk, hogy mi felel meg a Jaws kurzornak, és mi nem. Csak ez
most egy alapvetően rövidke műsor volt ahhoz képest, ami majd lesz -
remélhetőleg - ezért Áron nem mutatta be részletesebben, mert a műsoridőbe
nem fért volna bele. De amit leírtál, Laci, azt meg pl. én nem értem, azt az
objektum navigáló, vagy micsodát említettél, na azt meg én nem értem,hogy
micsoda, ennyire nem használom az NVDA-t, ill. nem ismerem, mert a
mindennapi használatban Jaws-ot használok, az NVDA-t bizonyos feladatok
megoldására használom, amelyekre jobbanhasználható, mint a Jaws.

De köszi, hogy ilyen részletesen leírtad az észrevételeidet, így lesz mit
beépítenem kérdésként, ill. megoldandó feladatként Áronéknak a következő
NVDA-ról szóló műsorba.

Majd aztán magánban kereslek, bocs, hogy nem reagáltam a leveledre,
szombaton vendégem volt, a vasárnapom meg megintcsak jól elszállt, úgyhogy
majd most kezdek egy kicsit a rendes kerékvágásba visszaállni, csak holnap
is lesz egy műsorom, az nem informatikai jellegű, és most arra is készülni
kell, aztán majd írok magánban. És jól felveszlek skype-ra. Hehehehehehehe!

Most csak ide a listára írtam, és ha nem haragszol, továbbra is N V D A-nak
fogommondani a képernyőolvasó nevét.:-)

Ja, bocs, félreértetelek,most kicsit mégjobban értelmeztem a leveledet,
tehát te sem az NVDA egybeolvasását támogatod, hanem azt, hogy a
képernyőolvasó N V D Á-nak olvassa, legalábbis most újra próbáltam
értelmezni, így második olvasásra ez jött le.
Most értettem jól, vagy az előbb?

Üdv:

Kriszta

<Annakk ellenére, hogy az élet drága, még mindig elég népszerű!>