[hu-nvda] Re: NVDA_service

  • From: Ócsvári Áron <oaron1@xxxxxxxxx>
  • To: hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 27 Jun 2009 23:38:38 +0200

Sziasztok!
Szerintem az Nvdaservice külön indul el, mivel az akkor is elindul, ha magát az NVDA-t nem is indítom el. Pl visszaállok notebookon hibernálásból, akkor bejelentkező ablaknál NVDA, de utána már rögtön jaws. Nekem elinduláskor rögtön elindul NVDA, még azelött, mielött bármi más betöltene, és utána olvassa az összes felugró üzenetet. Nekem a hangkártya váltással se volt gondom, pedig én is használok sokszor usb-s hangkártyát, mindig vált rendesen. Esetleg nézd meg a "beszéd szintetizátor" beállítást, hogy ott az alapértelmezett hangeszköz van-e beállítva, vagy a belső hangkártyád. Elvileg (legalábbis nálam) mindig az alapértelmezetten indul el, és ha kihúzom az usb-set, akkor átvált rögtön a belsőre. Jól látod, a portable-ban direkt van letiltva ez a két funkció. Most így jobban belegondolva lehet, hogy tényleng hülyeség, mert nem akarom mondjuk feltelepíteni, de azt használom mindig, akkor sokkal egyszerübb a portable-t csak bemásolni a c-re, és mindig felülírni a mappa tartalmát a legújabb snapshottal. Mivel mi alakítjuk ki a magyar súgót, nem kell az angolt követnünk. Ezt én már átvezettem a súgóba, csak még nem publikáltam, mert Robi még alakít a What's new-en, meg javítgatom az nvda nyelvi fájlját. De szerintem felvetem a fejlesztőknek, hogy nem lehetne-e ezeket a beállításokat a portable-ban is benne hagyni.
      Üdv: Áron
On 2009.06.27. 23:14, Dr. Simon Gergely wrote:
Sziasztok!
Az újabb snapshotokban már benne van az nvda_service.exe fájl. Amikor ezt használtam, a következőkre lettem figyelmes. az nvda_service.exe telepíti szépen a "NonVisual Desktop Acces" nevű szolgáltatást, és azt szépen el lehet indítani és le is lehet állítani, automatikusan is, kézzel is, ahogy tetszik.
Kérdéseim a következők lennének:
Van-e arra magyarázat, hogy a portable verzióban ez a beállítások/általános panelen nem érhető el, csak parancssorból, míg a telepítős változatban az általános panelen is szerepel? Ésszerű magyarázat nyilván az, hogy a portable verziónak nincs értelme szolgáltatásként indulni. Ennek ellenére én azt gondolom, hogy mind addig, amíg a program mérete és egyéb szükségessé nem teszi a jelentős különbséget, a két programnak ugyanazt a funkcionalitást kellene kínálnia, legfeljebb a hordozhatóban bizonyos funkciók alapértelmezésben ki lennének kapcsolva, mert a legtöbb esetben annak nincs értelme. Végeredményben ez a szolgáltatás mind a két verzióban eérhető, csak a hordozható változatban jóval körülményesebben. a második kérdésem az lenne, hogy az nvda_service teljes értékű nvda-t indít rendszerszinten, vagy korlátozottat? Ha a telepítős verzióban be van kapcsolva az NVDA indítása bejelentkező képernyőkhöz és az NVDA indítása a bejelentkezés után is, akkor duplán van jelen a program a memóriában? Mert a programok között egy nvda.exe és egy nvda_service.exe is szerepel a folyamatoknál a feladatkezelőben. Kérdés, hogy ők közösen használják-e az egyéb összetevőket, pl. e-speak, stb, vagy duplán töltik be azt? A gépet gyakran két hangeszközzel használom. A beépített hangkártyájával és egy usb-s hangszóróval (mert az jobban szól, mint a monitor pici hangszórói). Az NVDA képes elindulni mindkét hangeszközön, és képes automatikusan váltani is közötük, ellenben az NVDA_sERVICE.exe a notebook hangkártyáján indul el, noha nem az az alapértelmezett hangeszköz és az xp hangjai is az usb-s hangszórón szólalnak meg. Továbbá amikor az NVDA elindul (akár a telepítős, akár a hordozható), a bejelentkező képernyőt még az nvda_service.exe olvassa fel, utána viszont abbamarad az nvda_service.exe beszéde, mintha kilőnék, és ettől kezdve nem is működik addig, amíg az NVDA - vélhetően az indítópultból - el nem indul. Addig viszont rengeteg idő telik el, és feldobhat a gép olyan üzeneteket, pl. buborékokat, amelyek fontosak lehetnek. Pl. frissült a víruskergető, csatlakozott a wifihez, windows frissítés érhető el, hiba lépett fel, stb, stb. Lehet ezeket a problémákat orvosolni? Esetleg javaslom jelezni a fejlesztőknek. Nagyon jó ez a kezdeményezés, nekem tetszik, viszont az lenne az igazi, hogyha a szolgáltatás magát a főprogramot indítaná el, és az futna végig, akárki jelentkezik ki-be a gépre. Van ennek valami trükkje, illetve meg lehet esetleg ezt oldani? Végül a legutolsó kérdésem: ezt a változást átvezessük a magyar súgón? Egyáltalán: a snapshot fejlesztéseket átvezetik-e a súgón, vagy csak akkor, ha abból már stabil verzió lesz?
S.geri