[5w] Short Paper (3-4 pages) Mindtrek 2010

  • From: Jarkko Moilanen <Jarkko.Moilanen@xxxxxx>
  • To: "hs.the5thwave@xxxxxxxxxxxxx" <hs.the5thwave@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 29 Apr 2010 12:12:09 +0300

moro

Ajattelin, että voisi kirjoittaa lyhyen esityksen (short paper) tämän vuoden MindTrek:iin (http://www.mindtrek.org/2010/). Aikaa on 21.5.2010 asti. Omat motiivit kirjoittamiselle on edistää hackerspace liikettä (kuten olemme mode 5w:n toimintasuunnitelmaan kirjanneet) ja saada CV:seen akateeminen referenssi.

Aihe on DefCon:ssa ja vastaavissa konferensseissa jo tavallaan koluttu loppuun/ menettänyt uutuusarvonsa. MindTrekin kohdalla niin ei ole. Kirjoituksille on olemassa monta kategoriaa, mutta itse ajattelin että kohta Open Source olisi luontevin:
http://www.mindtrek.org/2010/academic/CfP :
"Open Source"
- establishment of an open source community
- practices on developing open source software
- practices for maintaining a successful project
- open source software processes
- differences on using open source software and closed source software
- using open source in a commercial context
- quality aspects in open source software
- teaching open source software in adacemia and industry
Hackerspace voidaan helposti sijoittaa lähes mihin tahansa 'pallukkaan'. Itse ajattelin, että ihan peruskirjoitus siitä mistä hackerspacessa on kyse ja ehkä miten se eroaa (ei tarvi painottaa) perinteisistä hakkeriyhteisöistä. Tästä olen vähän kirjoitellutkin jo blogiini (http://extreme.ajatukseni.net/2009/11/17/sociological-view-of-hackers-and-hackerspaces/)

Toki jos löytyy jokin toinen parempi lähestymiskulma asiaan, niin voihan sitä vaihtaa. Jos löytyy kiinnostusta, niin ota yhteyttä: jm60697 (vaihda miu mau) gmail.com tai irc.freenode.org#5w (kyb3R) Aloitan kuitenkin paperin kirjoittamisen, löytyi muita tai ei. Paremman ja monipuolisemman paperista saisi jos mukana olisi joku toinenkin (tai yhteensä kolme).

 Jarkko Moilanen (phone: +358 46 640 8339)
 M.Soc.Sc. (Political Science)
 Blog: Extreme activities in cyberspace - http://extreme.ajatukseni.net/
 Founder of Hackerspace 5w, Finland, Tampere - 5w.fi