[haiku-i18n-se] knuff

  • From: "Jonas Sundström" <jonas@xxxxxxxxxxx>
  • To: haiku-i18n-se@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 14 Feb 2011 18:14:13 +0100

Halloj!

Patrik Gissberg flaggade för behov av godkännande av översättningar
på HTA, och jag fick hatten som ny language manager för svenskan.

Victor Widell, är du kvar på listan?
Du verkar inte vara uppsatt som manager på HTA.

Har du något emot om vi delar på ansvaret som språksamordnare? :)
Jag är mer intresserad av att få saker att rulla på än av att ta
det konstnärliga ledarskapet.

Jag tryckte igenom flertalet översättningar på gott och ont, med
några ändringar här och där: http://hta.polytect.org/
Kritik välkommen! Min språkkänsla är inte perfekt och jag föredrar
ofta engelskan. :]

Jag har lagt till några termer här som kanske borde diskuteras
http://dev.haiku-os.org/wiki/i18n/sv_SE/Terminology

Vi har också sidorna
http://dev.haiku-os.org/wiki/i18n/sv_SE/Info
http://dev.haiku-os.org/wiki/i18n/sv_SE/StyleGuide

Patrik, du ville diskutera hur vi ska jobba?

/Jonas Sundström (kirilla)