[haiku-i18n-hu] Tracker

  • From: Dancsó Róbert <dancso.robert@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: "haiku-i18n-hu@xxxxxxxxxxxxx" <haiku-i18n-hu@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 11 Sep 2012 21:50:17 +0200

Sziasztok!

Már régóta azon gondolkodom, hogy mi legyen a Tracker magyar megfelelője. Ugye szinte az összes program neve is le van fordítva, így szerintem a Tracker-nek is kellene valami magyar név. Főleg, hogy a felhasználó azzal találkozik jóformán a legtöbbet. Szerintem talán a "legjobb" fordítás a "nyomkövető" lenne. Magyarra fordítva is többek közt ezt jelenti, és még az ikon is úgy-ahogy illik hozzá.

Amiket a sztaki említ:
http://szotar.sztaki.hu/hu/search?searchWord=tracker&langcode=hu&fromlang=eng&tolang=hun&dict%5B0%5D=eng-hun-sztaki-dict

Ha sikerül egy jó nevet találni, akkor ki is cserélem mindenhol.

Persze, akár sima, egyértelmű neve is lehet, mint például a "Fájlkezelő", vagy "Navigátor" (nekem ez tetszik leginkább, csak a ugye a navigátor gombsornak is ez a neve; így annak is találni kéne valami mást). Ezzekkel talán csak annyi "baj" lehet, hogy semmi köze a névnek az ikonhoz.

Remélem, ezt nem csak én gondolom így :)

Robi