[geoteach] Re: [geoteach] פתרון בחינת הבגרות

  • From: "Noyovitch" <amilan@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <geoteach@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 24 Jun 2004 10:12:04 +0200

אני מסכימה עם דעותיהם של עמיתי על בחינת הבגרות . בסך הכל הבחינה על שני חלקיה
הראשונים היתה הוגנת, ברורה,ומגוונת דייה מבחינת רמת הקושי של השאלות השונות.
לגבי האנסין הדברים שונים לחלוטין. לדעתי היו בעיות רבות הנוגעות לשאלון זה.:
1. תחימת המדינה בעייתית.
2. התקשנו מאד לבדוק את מאפייני האקלים במדינה. במיוחד את המאפיינים הקשורים
לטמפרטורה.
3. השאלות נוסחו ברובן בפעלים דוגמאת ציין ותאר . מה עם רמות גבוהות יותר של
חשיבה ?
4 בשאלות רבות ניכרו הבדלים מהותיים בין האטלסים. תלמידים כמו גם מורים התקשו
לברר נתונים. אני מתייחסת לרמה הבסיסית ביותר של יכולת לראות גורמים ולא ליכולת
להבינם ו/או לנתחם.
לסיכום, לעניות דעתי היו בעיות רבות הקשורות לשאלון האנסין. הבעיות היו טכניות
בעיקרן אך גרמו לכך שתלמידים רבים יבהלו ולא יוכלו למצות את יכותם להתמודד עם
ניתוח נתונים על חבל ארץ שלא נילמד באמצעות הבנה של תהליכים גיאוגרפים. נראה
שכדאי מאד לשקול את הדרך בה מעריכים את עבודותיהם של
התלמידים.
----- Origiיהודית נויוביץ
תיכון גלילי כפר סבאnal Message -----