[fda-list] Fw: Myśli zebrane]

  • From: "Katarzyna Barczyk" <kbarczyk@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: "Jerzy Barczyk" <barczykj@xxxxxxxxxxxxxx>,"Andrzej Jozefczyk" <andrzejj@xxxxxxxxxxxxx>,"Anna Woloszyn" <annaw@xxxxxxxxxxxxx>,"BielcowSoftSystem" <bielec@xxxxxxxxxxxxx>,"Grzegorz Wozniak" <grzegorzwozniak@xxxxxxxxx>,"Krzysztof Moskal" <krzystof@xxxxxx>,"Krzysztof Orkisz" <orkiszk@xxxxxxxxxxxxxx>,"Marcin Dec" <marc@xxxxxxxxxxxxx>,"Marcin Zieba" <mzieba@xxxxxxxxxxxxxx>,"Marek Bartnikowski" <marek@xxxxxxx>,"Marek Gazda" <marekg@xxxxxxxxxxxxx>,"Mateusz Luksik" <luksik@xxxxxxxxxxxxx>,"Moatassem El Joundi" <MElJoundi@xxxxxxxx>,"Pawel Materniak" <pmater@xxxxxxxxxxxxx>,"Rafal Michalczyk" <rafalmi@xxxxxxxxxxxxx>,"Witold Kawa" <witekk@xxxxxxxxxxxxx>,"5 FDA" <fda-list@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 20 Sep 2001 09:04:00 +0200

Kup sobie psa. To jedyny sposób, aby¶ móg³ nabyæ mi³o¶æ za pieni¹dze.
¶w. Augustyn

Prawda istnieje. Wymy¶la siê tylko k³amstwo.

Georges Braque

Prawda w odró¿nieniu od k³amstwa nie musi byæ prawdopodobna.

Kumor

Moderni¶ci, jak zawsze sentymentalni, odmieniaj¹ s³owo 'mi³o¶æ' przez wszystkie
przypadki, a¿ ¶wiat dostaje odruchu wymiotnego na sam d¼wiêk tego
najwspanialszego z ludzkich s³ów

Gilbert Chesterton

Niektórzy ludzie maj¹ tak otwarte umys³y, ¿e mózg im wycieka.

Flannery O'Connor

B³ogos³awiony ten, co nie maj¹c nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w
s³owa!

Julian Tuwim

Mieæ wielu przyjació³, to nie mieæ ¿adnego.

Arystoteles

Przyzwyczajenie staje siê poniek¹d drug¹ natur¹.

Arystoteles

Muzyka wp³ywa na uszlachetnienie obyczajów.

Arystoteles

Niech mnie bogowie strzeg¹ od przyjació³. Z nieprzyjació³mi sam sobie dam rade.

Antygon II Doson

Je¿eli nie wiesz cz³owieku jak post¹piæ - na wszelki wypadek post¹p uczciwie.

Antoni S³onimski

Ci którzy maj¹ s³ab¹ g³owê czê¶ciej, niestety, my¶l¹ ni¿ pij¹.

Jakub Thoule

Kochani, wzruszenie nie pozwala nam ¶cisn¹æ was za gard³o!

Jonasz Kofta

Klimat jest tym, czego oczekujesz. Pogoda jest tym, co dostajesz.

Robert Anson Heinlein

Cz³owiek jest jak stolarz. Stolarz ¿yje, ¿yje, a potem umiera. Tak te¿ bywa z
cz³owiekiem.

Szolem Alejchem

Tak zwana nowa moralno¶æ zbyt czêsto przypomina star¹ niemoralno¶æ.

lord Shawcross

Mê¿czyznê mo¿na nauczyæ m¹dro¶ci, kobieta musi siê z ni¹ urodziæ.

Aleksander ¦wiêtochowski

Zalecenia moralistów, by cz³owieka traktowaæ jako cel, s¹, jak dot¹d, brane na
powa¿nie jedynie w ko³ach wojskowych.

Jakub Thoule

Sztuczna inteligencja jest niczym przy prawdziwej g³upocie.

Elbert Hubbart

Dzisiaj du¿o ³atwiej jest byæ przyzwoitym cz³owiekiem. Ka¿dy bez trudu mo¿e siê
wznie¶æ do wymaganego poziomu etyki, gdy¿ ten obni¿y³ siê do poziomu ka¿dego.

Waldemar £ysiak

Cnotliwa kobieta nie goni za mê¿em, bo kto to widzia³, ¿eby pu³apka goni³a
mysz?

Julian Tuwim

Dawniej dziewczêta rumieni³y siê, kiedy siê wstydzi³y, dzi¶ siê wstydz¹ gdy siê
rumieni¹.

Maurice Chevalier

Prawda jest nieskoñczenie poznawalna.

S³awomir Bordzañ

Cz³owiek, który mówi: "tego nie da siê zrobiæ", nie powinien przeszkadzaæ temu,
który to robi.

przys³owie chiñskie

Wszyscy wiedz¹, ¿e czego¶ nie da siê zrobiæ, a¿ znajduje siê taki jeden, który
nie wie, ¿e siê nie da, i on to robi.

Albert Einstein

Z dwóch pó³dupków mo¿na zrobiæ dupê, ale z dwóch pó³g³ówków nie da siê zrobiæ
g³owy.

W³adys³aw Nowakowski

Nie ma odpornych na ciosy, s¹ tylko ¼le trafieni.

Jerzy Kulej

Ja zawsze mam racjê. Raz mi siê wydawa³o, ¿e nie mam racji, ale okaza³o siê, ¿e
by³em w b³êdzie.

Grzegorz J. Gigol

Szczê¶cie to jedyna rzecz, która siê mno¿y, kiedy siê j¹ dzieli.

Albert Schweizer

Od samego mieszania herbata nie staje siê s³odsza.

Stefan Kisielewski

Nie przejmuj siê, gdy inni ciê nie rozumiej¹; martw siê raczej wtedy, gdy ty
nie potrafisz zrozumieæ innych.

Paul Claudel

Nie wierzê w astrologiê, bo jestem spod znaku Ryb, a Ryby nie wierz¹ w
astrologiê.

(?)

Smutne serce gorse ni¼li choro¶æ - pilniej c³owieka u¶mierzci.

Jan Krzeptowski z Ko¶cielisk (Saba³a).

Do przodka siê nie pchaæ, na tyle nie zostawaæ, a i w ¶rodku za d³ugo nie
siedzieæ.

Jan Krzeptowski z Ko¶cielisk (Saba³a).

Ziemia jest kolebk¹ ludzko¶ci, ale nie mo¿na wiecznie ¿yæ w kolebce.

Konstanty Cio³kowski

Kiedy¶ antysemit¹ by³ ten, kto nienawidzi³ ¯ydów. Dzisiaj antysemit¹ jest ten,
kogo nienawidz¹ ¯ydzi.

Joseph Sorban

Pó³prorok jest ca³ym g³upcem.

(?)

pó³prawda + pó³prawda = dwa k³amstwa.

Grzegorz J. Gigol

Cz³owiek m¹dry wiêcej po¿ytku wyci¹gnie z posiadania wrogów, ni¿ g³upiec z
posiadania przyjació³.

Baltasar Gracian y Morales

Ma³¿eñstwo, to dzielenie we dwoje problemów, których by siê nie mia³o gdyby siê
by³o samemu.

(?)

S¹ cnoty zastrze¿one wy³¹cznie dla bogactwa.

Antoine Rivarol

Gdy na ¶wiêtego Prota jest pogoda albo s³ota, to na ¶wiêtego Hieronima jest
deszcz albo go ni ma.

Kornel Makuszyñski

Dziecko staje siê m³odzieñcem, gdy przestaje pytaæ sk¹d siê wziê³o i przestaje
mówiæ dok¹d idzie.

(?)

Mêdrzec, to kto¶, kto nie maj¹c nic do powiedzenia, nie próbuje tego
udowadniaæ.

(?)

Mê¿czy¼ni zawsze chc¹ byæ pierwsz¹ mi³o¶ci¹ kobiety, kobiety za¶ chc¹, ¿eby
mê¿czyzna by³ ich ostatni¹.

Oscar Wilde

Najgorsze, to jak siê zorientujemy, ¿e to co ludzie o nas gadaj¹ za plecami
jest prawdziwe.

Oscar Wilde

Dzieci najpierw kochaj¹ rodziców. Jak podrosn¹, osadzaj¹ ich. Czasami
wybaczaj¹.

Oscar Wilde

Klasyka, to to, co wszyscy chcieliby przeczytaæ i czego nikt nie czyta.

Mark Twain

Wódka, to bardzo niedobry napój. Szczególnie niedobra wódka.

Bernard Shaw

Je¶li uwa¿acie, ¿e pieni¹dze szczê¶cia nie daj¹, to mi je oddajcie

Jules Renard

S¹ mê¿czy¼ni, którzy w ¿yciu dostali to, na co sobie zas³u¿yli. Reszta, to
kawalerowie.

Sacha Guitry

Pewna bardzo porz¹dna kobieta po¶lubi³a rogacza. Od tego czasu puszcza siê ze
wszystkimi.

Sacha Guitry

Do zawarcia ¶lubu potrzeba ¶wiadków, tak jak do wypadku albo pojedynku.

Sacha Guitry

Z mojego subiektywnego punktu widzenia jestem ca³kowicie obiektywny.

Grzegorz J. Gigol

Nie mów niedbale o powa¿nych sprawach, ani uroczy¶cie o marnych.

Arystoteles

...gdybym przesta³ byæ "oszo³omem", wówczas ojciec wsta³by z grobu i da³by mi
po pysku.

Waldemar £ysiak

Niewa¿ne, ¿e nie znasz ortografii! Grunt, ¿e wys³owi³e¶ my¶l i wys³a³e¶ j¹ w
Internet... A w³a¶ciwie nie musi w tym byæ nawet ¿adnej my¶li -- wystarczy, ¿e
dobrze ci z tym, ¿e¶ napisa³...

Lucia Mu¹ková

Signum temporis: nikt nie wie, co to znaczy "signum temporis".

¯arko Petan

Gdyby dureñ zrozumia³, ¿e jest durniem, automatycznie przesta³by byæ durniem. Z
tego wniosek, ¿e durnie rekrutuj¹ siê jedynie spo¶ród ludzi pewnych, ¿e nie s¹
durniami.

Stefan Kisielewski

Polemika z g³upstwem nobilituje je bez potrzeby.

Stefan Kisielewski

W pi¹tek pobo¿ni kanibale zjadaj¹ rybaków.

¯arko Petan

Przez higienê mózgu wystrzegam siê przede wszystkim kontaktu z durniami.

Stanis³aw Cat-Mackiewicz

Lektura wy³¹cznie wspó³czesnych autorów wysusza mózg.

Miko³aj Gomez Davilla

Kiepska to prawda, która nie mo¿e doj¶æ do ludzkiej ¶wiadomo¶ci bez reklamy.

Stefan Kisielewski

Przekora jest intelektualnym instynktem samozachowawczym.

Stefan Kisielewski

Wiadomo¶ci s¹ ersatzem prawd.

Miko³aj Gomez Davilla

Nie nale¿y che³piæ siê tym, ¿e ma siê s³uszno¶æ, bo to nie nasza zas³uga, lecz
prawdy, z pomoc¹ której zyskali¶my przewagê.

Stefan Kisielewski

Tolerowaæ nie znaczy zapomnieæ, ¿e to co tolerujemy na nic wiêcej nie
zas³uguje.

Miko³aj Gomez Davilla

Rado¶æ negatywna, rado¶æ z tego, ¿e przeciwnik nie ma racji, cechuje ludzi
ma³ych, niezdolnych do wziêcia odpowiedzialno¶ci za ca³o¶æ.

Stefan Kisielewski

Koszty postêpu mo¿na obliczaæ w g³upcach.

Miko³aj Gomez Davilla

5 minut rozmowy z durniem wystarczy by zidiocieæ na rok.

Ben Akiba

Cz³owiekowi nie jest potrzebne u¿ywanie, cz³owiekowi potrzebna jest ¶wiadomo¶æ,
¿e gdyby chcia³, móg³by u¿ywaæ.

Stefan Kisielewski

Tylko niewiele dyskusji jest czym¶ wiêcej ni¿ debatami miêdzy trywialno¶ci¹ i
g³upot¹.

Miko³aj Gomez Davilla

Postêpowca nikt nie potrafi uzdrowiæ. Nawet powtarzaj¹ca siê panika, w jaka
wprawia go postêp.

Miko³aj Gomez Davilla

Tytaniczne rewolty przeciw Bogu koñcz¹ siê cotygodniowymi wizytami w burdelu za
rogiem.

Miko³aj Gomez Davilla

Musisz byæ ca³y czas w ruchu. Przecie¿ jeszcze ¿aden pies nie obsika³ jad¹cego
samochodu.

Tom Waits

Coraz wiêcej rzeczy rozumiem, lecz coraz trudniej mi przychodzi wyraziæ to w
s³owach.

Stefan Kisielewski

Najtrudniej zbiæ argumenty kogo¶ mówi¹cego nie na temat.

Stefan Kisielewski

--
Aby zrezygnowaæ z subskrypcji napisz do fda-list-request@xxxxxxxxxxxxx ze