[cfinformatica-grup] virtualització amb citrix xenserver

  • From: Antoni Bagur <abagur@xxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 25 Mar 2015 17:08:42 +0100

Hola,

Voldria saber si algú està utilitzant en producció la virtualització amb citrix xenserver.

Fins ara jo havia utilitzat la versió xencenter i xenserver 5.6, sense cap tipus de llicència de pagament, i un cop a l'any des de la mateixa plataforma demanava una llicència i em servia per totes les màquines virtualitzades. Fins desembre passat (2014) vaig poder anant actualitzant sense cap problema. Ara suposo que ja no puc ja que la versió ha quedat sense manteniment i obsoleta.

Ara voldríem renovar el CPD del centre, i em comenten que ara ja està oprativa i estable la versió 6.5, però cal comprar la llicència i el suport de manteniment per socket (entenc que és per màquina virtual) que són uns 800 euros cadascuna.

Sabeu si realment és necessari agafar aquest llicència? Podria muntar la nova versió prescindint de les llicències tal com ho tinc ara amb la versió antiga?

A veure si algú m'ho pot aclarir. Moltes gràcies.

Salutacions,
Antoni Bagur
Institut Esteve Terradas