[cfinformatica-grup] Re: compartir material amb wiki infla.cat

  • From: Pau Avellan <pauavellan@xxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 20 Oct 2014 07:20:58 +0200

A mi també m'encanta la Wikipedia, intente fugir de les classes teòriques,
i també de les classes magistrals. Ja fa temps que l'utilitze en els
alumnes i em sembla una eina fantàstica.

Continue sense entendre com en les lleis orgàniques d'educació és parla
d'apendre a apendre, i es continuen fent classes magistrals. Ens hauríem
d'adaptar als nous temps,  i per a mi això és dinamisme, educació activa,
i està ben lluny de que l'alumne permanèixga pasiu i inmòbil davant les
explicacions del professor. Aprendre mitjançant la manipulació. I ací, al
meu entendre,  és on entra la wiki. De vegades he arribat a fer
explicacions teòriques,  per després fer pràctiques. Pegant-li la volta a
la truita. Encara que no parega, funciona.

Durant anys veia com competien els alumnes entre ells per tindre la seva
pàgina wiki millor que la dels companys. Degut a que realitzaven
correccions creuades dels seus treballs. És a dir quan un equip d'alumnes
realitzava la tasca-wiki pertinent l'altre equip d'alumnes feia,  i
corregia la tasca-wiki.
Em resultava meravellós poder veure, quines frases o paraules havien
canviat els companys. O també veure quin havia sigut el ritme de l'alumne.
O també si havia fet un talla i pega, i com havia realitzat les
modificacions sobre aquell escrit. Sí sóc dels professors que no veu un
talla i pega mal; si guarda l'estil de l'escrit, i per que siga això
possible l'alumne ho ha tingut que entendre abans ja que si no el que tenim
son frases inconnexes. Quin sentit té prohibir una eina que la utilitzem
absolutament tots.

Per mi la wiki no és un calaix d' informació, és un espai on els alumnes
creen informació, plasmen idees. I en definitiva, se'ls obliga a pensar.
Ells acabaven tenint més pressió dels companys alhora de tenir la wiki ben
endresada que meua. El meu paper és el de professor, i està clar,
l'excelència ja fa temps que s'ha perdut. "Jo profe, en aprovar tinc
prou".Però i la imatge que tenen els seus companys quan veuen la seua wiki,
i la pressió del grup quan un alumne no fa bé la feina i els companys l'han
de corregir?

La wikipedia és genial
El dia 20/10/2014 0:25, "Enric Mieza" <emieza@xxxxxxxx> va escriure: