[cfinformatica-grup] Re: [cfinformatica-grup] Utilització dels mots "professorat" i "alumnat"

  • From: Joan Josep Ordinas Rosa <jordinas@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 29 Nov 2015 08:10:29 +0100

Eps Joan

Gràcies pel comentari. Tens tota la raó en que el llenguatge està patint una
greu degradació i agraeixo la correcció.

No era conscient del què realment volies dir... I encara que no hagués posat
la "s" final (que se'm va escapar) entenc que també estaria malament.

Alumnat: Conjunt d'alumnes
Professorat: Conjunt de professors; cos de professors; càrrec de professor

En conseqüència, com be deies:

... avalat per la major quantitat possible de professorats

era del tot incorrecte però també ho seria sense la "s" doncs voldria dir:

... avalat per la major quantitat possible de conjunt de professors

Entenc que la frase correcta seria:

... avalat per la major quantitat possible del professorat

... avalat per la major quantitat possible de professors/es

M'equivoco?

Perfecte. No volia jo corregir més per no semblar encara més pedant
del que realment soc. Celebro que ho vegis clar com jo i no ser l'únic
al que fa vergonya que els professors participem submisament d'aquesta
alteració gramatical i semàntica a la que obliga el Zeitgeist:

https://ca.wikipedia.org/wiki/Zeitgeist

Per exemple, no us fa mal la traducció del Moodle? Em distreu contínuament
llegir barbaritats com

"adoptar el rol d'alumnat"

Horrible! No pots adoptar el rol d'un conjunt!

JJOR