[cfinformatica-grup] Re: [cfinformatica-grup] Re: [cfinformatica-grup] Re: Cicle Formatiu de Programació de Videojocs i Oci Digital DAM

  • From: Juan Carlos Pérez <jcperez0@xxxxxxxxx>
  • To: "cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx" <cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 15 May 2014 14:42:14 +0200

Hola,

No sé si cal un format "màster" o un format CFGS en videojocs ... el que
tinc clar és que els nostres alumnes de DAM, amb una formació específica en
videojocs podrien estar preparats per treballar com a "juniors" en aquesta
indústria.

Sobre el paper es poden fer de tot ... i amb la llei a la mà, quasi de tot
... altra cosa, com apunta l'Isidre, és si això pot tenir sentit si es vol
seguir un currículum oficial. Si s'obre la veda al "tuneig" d'estudis ...
imaginación al poder ... i en tinc moooolta ;-)

Per altra banda, si es vol "crear" una titulació per una indústria
concreta, potser cal veure si aquesta indústria podrà acollir aquests
titulats ... potser caldrà parlar amb la indústria aviam si ha necessitats
clares ... mirar on pot tenir sentit oferir aquests estudis (son estudis
"xulos" i potser s'apunta molta gents, però a la seva zona no hi ha aquesta
indústria) ... si aquests estudis han de tenir continuació a la universitat
(mirar quins continguts fan els graus i on solaparia i quines
"convalidacions" es podrien donar) ...
Crec que hi ha molts "agents" que podrien tenir moltes coses a dir.

Cal que sigui oficial? Hi ha formació oficial en "bases de dades"? hi ha
formació oficial en "Big Data"? hi ha formació oficial en programació de
"Drons"? Hi ha formació oficial en "App"? Cal fer un cicle formatiu per tot?

El meu entendre, el plantejament actual del nostres cicles formatius és
totalment erroni ... però es la meva opinió ... aprendiz de mucho, maestro
de nada ... molts mòduls impossibles de fer amb garanties si segueixes el
plantejament oficial ... es segueix?

Crec, que els centres poden programar formació "ad-hoc" per empreses,
perquè no poden fer un programa formatiu en programació de videojocs? ...
S'apunta qui vol, al preu que es cregui oportú i té la mateixa
"homologació" oficial que una formació ORACLE, SAP o JAVA = cap ...
L'Estat, la Gene, l'Administració (en general) ho ha de reconèixer? Potser,
com altres formacions, el reconeixement vindrà donat per la indústria ...

Ara, també es pot plantejar com un cicle formatiu oficial, és clar. Si
existeix el Grau universitari, perquè no ha d'existir el seu equivalent a
l'FP?
 i, en el moment en que hi ha aquest grau, entenc que han de ser aquests
professionals els que portin el pes en la docència i crear una nova
especialitat docent, no? Un titulat en Grau d'Informàtica no és el mateix
que un titulat en "Grau de videojocs" ... o potser qualsevol
Enginyer/Llicenciat/Grau pot ser professor de videojocs? ... Hi haurà
professorat especialitzat? o un curset dels de juliol serà suficient?

Buff !!!  ja teniu unes quantes reflexions ;-)

JC

--

Juan Carlos P.