[cfinformatica-grup] Re: [cfinformatica-grup] Re: [cfinformatica-grup] Introducció a la programació amb Python i Minecraft

  • From: alex@xxxxxxxxxxx
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 16 Feb 2020 21:38:23 +0100

Bones,

Bé, l'experiència no és més que obrir una partida de Minecraft en un mode que anomenen "creatiu", i obrir un entorn de Python, i des de Python fer servir l'API de Minecraft per crear i agafar blocs, teletransportar el personatge, parlar, etc.

    https://github.com/zhuowei/RaspberryJuice

    https://www.stuffaboutcode.com/p/minecraft-api-reference.html

L'avantatge és que és bastant engrescador per alumnes de grau mig.

Les desavantatges són que: com que no conec el joc, no imagino com aprofitar totes les seves possibilitat; que no hi ha versió d'avaluació i de moment he hagut de fer proves a classe amb una versió piratilla (-hi ha una versió per educació, però és per Windows, no per Linux-); i que algun alumne es pot despistar i posar-se a jugar.

Per fer tot el muntatge, cal un servidor (per ex. Spigot) amb el pluguin RaspberryJuice, però el muntatge és ràpid, gratuït i fàcil de fer.

Hi ha un llibre amb programes d'exemple que es pot descarregar gratuïtament:

   "MagPI Essentials Minecraft"

I algun llibre no gratuït també:

   "Learn to Program with Minecraft"

   "How to code in Minecraft with Python"

Ara estic pensant si podria muntar als alumnes una escaperoom en Minecraft, entrant tots en xarxa a un mateix mon, i que haguessin de programar per resoldre les proves. Bé, tot està en l'aire. Encara estic descobrint les possibilitats que pot donar, i tinc masses altres coses a fer

Salutacions

   Àlex

A 2020-02-13 11:54, Daniel Herrera escrigué:

Hola Alex,

puc comentar la teva iniciativa amb al grup de Python girona? O millor
encara, potser ho vols explicar tu mateix? Sempre hi ha gent que
s'engresca a col·laborar i fer coses.

dani Herrera.

Missatge de Àlex <alex@xxxxxxxxxxx> del dia dj., 13 de febr. 2020 a
les 11:26:

Bon dia,

estic a un centre on amb hores de lliure disposició hem muntat un
mòdul
d'iniciació a la programació per 1er SMX.

http://xtec.gencat.cat/web/.content/curriculum/professionals/fp/titolsloe/moduls-prof-hores.html/MP_HLLD_introduccio_a_la_programacio.docx

Per intentar engrescar l'alumnat , faig que els programes en Python
interactuin amb un joc anomenat Minecraft.

Escrivia per saber si altres companys/es també heu fet servir
Python+Minecraft , per parlar de l'experiència i per compartir
material
i exercicis.

Salutacions

Àlex