[cfinformatica-grup] Re: [cfinformatica-grup] Re: [cfinformatica-grup] Disseny Aplicacions Web: Mòduls 5 i 8.

  • From: Mònica Ramírez <mramirez@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 16 Sep 2012 22:45:09 +0200

El 16 de setembre de 2012 20:39, Toni Soler <tsoler22@xxxxxxxx> ha escrit:

> Hola Jordi,
>
> A la web de http://ww.profesfp.es hi ha material del mòdul 5 de DAW (
> https://sites.google.com/a/xtec.cat/informatica_comunicacions/dam/m5moodle )
> que va deixar Toni Morillas Baena (que no se qui es).

Sembla que a aquest curs no s'hi pot accedir com a convidat :(

D'altra banda, jo també m'estic preparant el mòdul 5. Encara no tinc
tot el curs planificat, però envio la meva pluja d'idees particular:

UF1: Desenvolupament de programari

  * Desenvolupament de programari
    - Repàs de conceptes de programaió (llenguatges, compilar, depurar, etc)
    - Enginyeria de software i etapes de confecció de programari
    Aquí vull fer incís en les metodologies Agile envers les formes
tradicionals de confeccionar software (model en cascada). En concret
parlar de Scrum i eXtreme Programming. Tres vídeos interessant que
passaré als alumnes:
    http://agilevideos.com/videoscategory/intro-to-scrum-videos/
    Desarrollo ágil con Scrum y eXtreme Programming:
http://www.youtube.com/watch?v=W8CuRtCHWD8&feature=related
    Lecture 24: eXtreme Programming - Richard Buckland
http://www.youtube.com/watch?v=XP4o0ArkP4s&feature=related

  * Ús d'entorns de desenvolupament
  - Instal·lació de Netbeans i Eclipse.
  - Fer una pràctica on usin diverses eines d'Eclipse a l'hora de
codificar i facin un xercici de "Code review"
(http://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-005-elements-of-software-construction-fall-2011/Syllabus/code_review/)

UF3: Introducció al disseny orientat a objectes

  * Diagrames de classes
  * Diagrames de comportament

  Eina: ArgoUML

UF2 Optimització de programari

  * Disseny i realització de proves
    - Junit + TDD (http://www.dirigidoportests.com/el-libro)
    - coverage
    - Sistemes de control d'errors: bugzilla + aprendre a redactar
bugs (en anglès)

  * Documentació i optimització
    - refactorització
    - Control de versions: git (i si donés temps svn)
    - javadoc, doxygen, latex, docbook...

Com veieu, estic pensant fer primer la UF3 i després la UF2, però
encara no ho tinc del tot clar.

Un llibre que pot ajudar en diversos temes és Enginyeria del
programari en entorns del programari lliure de la UOC
(http://ocw.uoc.edu/informatica-tecnologia-i-multimedia/enginyeria-del-programari-en-entorns-del-programari-lliure/Course_listing)

Disculpeu si la informació és una mica caòtica, però és una simple
pluja d'idees... Qualsevol aportació o crítica és benvinguda. Espero a
més, que a algú li sigui d'utilitat.

--
Mònica

Normalment, només se'ns reconeix el dret de pensar quan pensem dins
d'un dels corrents que cada època considera legítims; és a dir quan
pensem el menys possible.
Manuel de Pedrolo