[cfinformatica-grup] Re: [cfinformatica-grup] Dubte sobre la UF2 de M09-Programació de processos i serveis (DAM)

  • From: Alfonso da Silva Saavedra <alfonsodasilva@xxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 26 Jun 2015 11:45:06 +0200

Què tal fer servir actors:
http://doc.akka.io/docs/akka/snapshot/java/untyped-actors.html

Hola a tots,
Pel proper any m'han assignat M09-Programació de processos i serveis (DAM) i
tinc un dubte sobre com treballar la UF2 "Processos i fils".

La UF2 te els següents continguts:

1. Programació multiprocés:
1.1 Caracterització de la programació concurrent, paral·lela i distribuïda.
1.2 Identificació de les diferències entre els paradigmes de programació
paral·lela i distribuïda.
1.3 Identificació dels estats d’un procés.
1.4 Executables. Processos. Serveis.
1.5 Caracterització dels fils i relació amb els processos.
1.6 Programació d’aplicacions multiprocés.
1.7 Sincronització i comunicació entre processos.
1.8 Gestió de processos i desenvolupament d’aplicacions amb finalitat de
computació paral·lela.
1.9 Depuració i documentació d’aplicacions.

2. Programació multifil:
2.1 Elements relacionats amb la programació de fils. Llibreries i classes.
2.2 Gestió de fils.
2.3 Programació d’aplicacions multifil.
2.4 Estats d’un fil. Canvis d’estat.
2.5 Compartició d’informació entre fils i gestió de recursos compartits pels
fils.
2.6 Programes multifil, que permetin la sincronització entre ells.
2.7 Gestió de fils per part del sistema operatiu. Planificació i accés a la
seva prioritat.
2.8 Depuració i documentació d’aplicacions.

El segon contingut (Programació multifil) em sembla prou clar, programació
multifill amb els threads de java.
El meu dubte és cóm treballar el primer contingut (programació multiprocés,
que sembla enfocat a la programació en paral.lel). Em sona una mica la
utilització d'algunes llibreries en C per la comunicació entre processos
mitjançant missatges.
Al material de l'IOC aquest primer contingut veig que l'utilitzan com una
introducció general al concepte de processos i parlen d'una classe java
anomenada Executor que jo la veig com una abstracció per la utilització de
threads, no com comunicació entre processos independents.

En fí, si algú li sona aquest mòdul i te alguna idea de com treballar la
programació multiprocés o en paral.lel, qualsevol consell és benvingut.

Bon estiu a tots,
Juan Fco. González
IES Marianao
Sant Boi de Llobregat