[cfinformatica-grup] Nuevo? modelo TIC en Cataluña (artículo de barrapunto)

  • From: Jose Pedro García Mahedero <jpgmahedero@xxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 04 Sep 2012 13:44:08 +0200

Ayer en barrapunto. Así nos va...

http://barrapunto.com/articles/12/09/03/1636239.shtml

Jose

El 9/4/12 10:26 AM, Franc Rosselló escribió:
Penso que és una canya aquesta proposta!! Jo havia parlat amb els meus companys d'anar a fer classe a la plaça de la Vila, en aquest cas Vilafranca del Penedés, però finalment no vaig tenir gaire quorum.
Aquesta proposta està molt més treballada.

Proposso, com seria un dia especial, caldria fer classes obertes a tot el públic, inclòs gent que pugués passar per la plaça. Dintre de la nostra especialitat es poden treballar temes com programari lliure, xarxes socials, etc. Per a que a part d'aprendre els nostres alumnes i nosalstros mateixos, fem una jornada reveindicativa i que la gent del carrer també si pugui afegir.

El 4 de setembre de 2012 9:54, ALEJANDRO CASTAN SALINAS <acastan@xxxxxxxx <mailto:acastan@xxxxxxxx>> ha escrit:

    Unaltre protesta addicional s'està preparant. Us afegeixo informació
    per si voleu fer resó als vostres instituts o companys professors:

    ---------------

    "Tal com podeu llegir en el document adjunt, es tracta de fer de la
    plaça Sant Jaume de Barcelona l'escenari de les nostres classes durant
    tot el curs. Un centre començaria amb aquesta tasca i  l'endemà un
    altre n'agafaria el relleu per tal d'allargar la protesta.

    Agrairíem que féssiu arribar a tot el personal docent aquesta proposta
    per poder iniciar el procés i fer-la després efectiva.

    Ja hem rebut l'interès i la predisposició de diferents centres de
    sumar-se a la iniciativa.

    Durant aquesta setmana, enviarem els documents addicionals que
    acompanyen aquesta proposta, com el qüestionari d'adhesió i el
    document que permet notificar la concentració a l'autoritat
    governativa."

    ---------------

    document adjunt:

    LA PROTESTA PERFECTA?

    Per tal de manifestar la nostra indignació envers les contínues
    retallades que estem
    patint i que posen en perill l’educació pública ens cal una forma de
    protestar que s’ajusti
    a una sèrie de principis:
    ● Que no perjudiqui la comunitat educativa (alumnes, famílies,
    professorat).
    ● Que dignifiqui la nostra feina.
    ● Que sigui visible i afecti als dirigents polítics.

    Per això, des de l’Institut de Constantí, us presentem la nostra
    proposta de protesta
    que consisteix en fer de la plaça Sant Jaume de Barcelona l’escenari
    de les nostres
    classes durant un dia, per cedir l’endemà el testimoni a un altre
    centre i, fent el
    calendari corresponent, aconseguir que, durant tots els dies del curs
    vinent, de dilluns a
    divendres, hi hagi allà docents i alumnes desenvolupant amb tota la
    normalitat possible
    la nostra tasca quotidiana.

    D’aquesta manera, amb una jornada de participació d’un centre es
    pot allargar la
    protesta durant tot el curs sempre que s’aconsegueixi la implicació de
    bona part dels
    centres de Catalunya.

    Els centres podran participar de forma individual o bé establir acords
    amb altres centres
    educatius del municipi i/o de la comarca.

    Durant el que resta del mes de juny i el mes de setembre es
    recolliran les
    confirmacions de participació i s’organitzarà el calendari amb la
    previsió d’iniciar la
    protesta el dia 1 d’octubre, dilluns.

    En principi, el criteri per tal d’establir el calendari de
    participació serà l’alfabètic per nom
    de municipi.

    Creiem que les passes a seguir per tal d’engegar aquest procés
    haurien de ser:
    1. Aprovació en Claustre.
    2. Presentació i aprovació en el Consell Escolar. Tenint en compte que
    la proposta
    implica una sortida del centre és imprescindible comptar amb
    aquesta aprovació.
    A més a més, així s’obté el suport de pares i alumnes.
    3. Comunicar l’interès en participar mitjançant enviament del
    qüestionari adjunt
    de Google Docs. Per qualsevol dubte, us podeu adreçar al correu
    electrònic:
    classesasantjaume@xxxxxxxxx <mailto:classesasantjaume@xxxxxxxxx>.
    4. Un cop establert el calendari, l’organització de la sortida i de
    les activitats de
    la jornada aniran a càrrec de cada centre així com la notificació
    a l’autoritat
    governativa, tal com indica l’article 9 de la Llei Orgànica 9/1983. de
    15 de juliol,
    reguladora del dret de reunió, amb la complimentació del document
    VAR 33,
    també adjunt.

    Es tracta d’una cursa de fons. El valor està en allargar tant com
    sigui possible la
    protesta. Som conscients que els primers dies, si tot va bé, pot haver
    un bon ressò
    mediàtic i que, després, amb el pas del temps, els mitjans se
    n’oblidaran, tret que fem
    alguna acció puntual per tal de mantenir l’interès (concentracions
    especials de final
    de trimestre, per exemple). Som molts i, si ens impliquem, per un dia
    de participació,
    l’efecte pot ser molt durable.

    A mesura que la protesta vagi prenent forma es poden acordar
    elements comuns a
    desenvolupar en totes les jornades (exhibició de pancartes, lectura
    d’un manifest, lluir
    samarretes grogues...). S’accepten propostes en aquest sentit.

    APUNTEU-VOS-HI!
    PORTEM LA NOSTRA FEINA I LA NOSTRA PROTESTA A LA PLAÇA DE SANT JAUME!

    ---------------

    El 1 de setembre de 2012 18:46, Jordi Gil Simon
    <gilsimjo@xxxxxxxxx <mailto:gilsimjo@xxxxxxxxx>> ha escrit:
    > Hola,
    >
    > L'assamblea d'interzones ha convocat una VAGA per el primer dia
    de curs a
    > Primaria, Secundaria, Cicles Formatius i Escola d'adults. La
    VAGA serien els

http://www.setmanaridirecta.info/noticia/curs-escolar-comencara-amb-nombrosos-dies-vaga-contra-les-retallades-del-govern-dartur-mas

http://www.europapress.es/sociedad/noticia-profesores-interinos-sustitutos-cataluna-iran-huelga-inicio-curso-contra-recortes-20120829142406.html

    --