[cfinformatica-grup] Re: (No From: xavisaez <xavisaez@xxxxxxxxx>

  • From: Alejandro Castán Salinas <alexcastan@xxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 10 Feb 2012 17:31:19 +0100

2012/2/10 Jordi Gil Simon <gilsimjo@xxxxxxxxx>:

> [...]
> que no crec en la idea de formar-los per concienciar-los que el mes barat i
> millor es utilitzar software lliure, (idea amb la que estic d'acord), si no
> que crec que hem de donar formació amb tots els sistemes que es trobaran en
> el mon laboral, i malauradament, avui dia al mon empresarial s'utilitza, i
> molt, el Windows 2008 server o la versio de windows que volgueu, a més els
> nostres alumnes quan comencin a treballar no podran decidir quin sistema
> utilitzaran a la seva empresa, si no que hauran d'utilitzar el que es trobin

Jo opino diferent, i ho faré sense defensar programari lliure ni
programari privatiu:

Si vaig a una autoescola m'ensenyen a conduir.

No té sentit que a l'autoescola em diguin que m'ensenyaran a conduir
Renaults vermells perquè és el que després em trobaré al carrer, i que
si em fico en un Seat groc em puc trobar una mica perdut. Si fos així,
és que no m'han ensenyat a conduir de veritat.

Nosaltres hem d'ensenyar coneixements i procediments, en el que els
alumnes han de ser el màxim independents de l'eina, i han de ser prou
autònom per canviar d'eina per fer el mateix, i més en un mon canviant
com el de la informàtica.

Quan veig al cicle d'òptica que els alumnes aprenen a polir lents,
naturalment aprenen amb un model de robot, però veig que el
professorat ensenya prou bé com per que l'alumne a continuació pugui
polir lents a un altre robot que és prou diferent.

Als nostres estudis hauria de passar el mateix: ensenyar prou bé
continguts i procediments, i que els alumnes siguin capaços de canviar
d'eina. Si els nostres alumnes no són capaços de canviar d'eina, si no
són capaços de canviar d'editor de text, de llenguatge de programació,
de gestor de base de dades relacional, d'entorn de desenvolupament, és
perquè el professorat no ho em fet bé i hem fracassat.

Quan ensenyava SQL deixava escollir als alumnes el SGBD que les hi
donés la gana (sempre dintre de la legalitat), quan ensenyava a
programar els alumnes escollien l'entorn de programació que més còmode
els era, ensenyant a instal.lar serveis ... si els alumnes tenen clars
els coneixements del servei i el protocol i són capaços de planificar
amb anticipació que han de configurar, que més em dona el servidor amb
que ho facin. El que m'interessa és que siguin capaços de fer-ho amb
qualsevol eina.

Tanmateix crec que cal escollir les eines amb coherència al llarg dels
estudis, en mòduls interrelacionats. No entenc els departament que
ensenyen algorísmica en C, programació orientada a objectes en Java,
finalment disseny d'interfícies gràfiques en Visual Basic.
Departaments que obliguen als alumnes a emprar Oracle al mòdul de SGBD
i que després obliguen a l'alumne a emprar MySQL al projecte de
síntesi.

> Una altre cosa es quin software volem posar als ordinadors dels nostres
> centres com a coordinadors d'informatica, en aquest cas també tinc varis
> punts de vista, si els PCs son per alumnes d'altres Cicles Formatius torno a
> pensar que un alumne de Comerç per exemple no utilitzara mai a la seva vida
> un pc amb Ubuntu i amb el software equivalent de comptabilitat per Linux, en

Linux, Windows, MacOS ... però si tot és el mateix, menús i finestres!
Realment els serà difícil canviar de sistema? Si alguns d'ells tenen
un PC amb Windows, una tableta amb IOS i un telèfon amb Android.

Libre Office, Microsoft Office, Lotus Simphony ... però si tot és el
mateix, editar un document!

Les eines les fan per nosaltres, per a que s'adaptin al que volem fer.
No som nosaltres els que ens hem d'adaptar a una eina. Si jo sé
contabilitat realment, haig de ser capaç de portar la contabilitat i
facturació amb qualsevol eina contable.