[cfinformatica-grup] Re: (No From: xavisaez <xavisaez@xxxxxxxxx>

  • From: Jordi Gil Simon <gilsimjo@xxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 10 Feb 2012 14:21:07 +0100

Mmmmm he estat mirant la conversa i crec que la pregunta es erronea,
m'explico:

nosaltres no estem com a educadors d'alumnes adolescents als qui ajudem a
formar-se com a persones, el perfil dels nostres alumnes son gent que
s'esta preparant pel mon laboral, i que molts cops passen dels 20 anys. Es
per aixó que no crec en la idea de formar-los per concienciar-los que el
mes barat i millor es utilitzar software lliure, (idea amb la que estic
d'acord), si no que crec que hem de donar formació amb tots els sistemes
que es trobaran en el mon laboral, i malauradament, avui dia al mon
empresarial s'utilitza, i molt, el Windows 2008 server o la versio de
windows que volgueu, a més els nostres alumnes quan comencin a treballar no
podran decidir quin sistema utilitzaran a la seva empresa, si no que hauran
d'utilitzar el que es trobin on treballin, sobre tot quan comencin.

Una altre cosa es quin software volem posar als ordinadors dels nostres
centres com a coordinadors d'informatica, en aquest cas també tinc varis
punts de vista, si els PCs son per alumnes d'altres Cicles Formatius torno
a pensar que un alumne de Comerç per exemple no utilitzara mai a la seva
vida un pc amb Ubuntu i amb el software equivalent de comptabilitat per
Linux, en canvi si parlem d'alumnes de la ESO si que veig bé que es
familiaritzin amb l'ubuntu, pero en aquest cas, com a mínim en el meu
institut utilitzen els portatils que va distribuir la Generalitat, amb la
qual cosa el SO que tingui jo als sobretaules no els importa massa.

En qualsevol cas, honestament, no crec que el problema de les retallades
vingui del mal us de software privatiu, si no que tenim uns polítics que no
creuen en els serveis publics i on els hem de defensar no es aqui, ni fent
una queixa per el tipus de software que compren, si no fent vaga i sortint
al carrer, pero bé, aquesta es una apreciació personal.

Jordi