[cfinformatica-grup] Re: MiniDebconf 2014 Barcelona

  • From: ALEJANDRO CASTAN SALINAS <acastan@xxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 16 Jan 2014 08:18:17 +0100

2014/1/15 Mònica Ramírez <mramirez@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>

Aquesta minidebconf tindrà la pecularitat que les ponents seran dones (o
> persones que s'identifiquen amb el gènere femení). Un dels objectius és
> visibilitzar que, tot i que el percentatge és extremadament baix, també hi
> ha dones en el món del software lliure (en particular a Debian). Les
> conferències seran gratuïtes i estan obertes a tothom.

Volia exposar dues curiositats, que són off-topic però m'han vingut al cap
ara.

La primera és que estic a un institut que com alguns altres ens hem
plantejat personalitzar i donar noms a les aules d'informàtica (Alan
Turing, Ada Lovelace, ...), o posar posters el 8 de març amb biografies de
dones que haurien de ser més conegudes per la rellevancia de la seva tasca
dins el mon científic i no científic, Tothom dins el mon informàtic tenim
bastant coneguda a Ada Lovelace, que sempre posem com exemple. Jo l'altre
dia vaig descobrir Grace Hooper, que va tenir un paper molt important els
anys pioners de la informàtica:

  http://www.eldiario.es/turing/Grace-Hopper_0_205779514.html

El segon off-topic és que aquests dies estic llegint un parell de
revistilles d'informàtica que m'agraden molt, amb articles tant
d'administració de sistemes com de programació, molt recomanables pels
nostres estudiants i que es poden descarregar en pdf a la web. La primera
"Hackers & Developers" ó "HD magazine" té els primers cinc números escrits
esclusivament per dones (estudiants, profesores, programadores,
administradores) i la presencia d'articles escrits per informàtiques als
següents números és molt alta:

  http://www.hdmagazine.org/

Una de les persones que escriu a aquesta revistilla, en solitari fa unaltre
revista que escriu exclusivament ella, i que també barreja articles de
programació i administració, i que es molt recomanable de descarregar i
llegir:

http://library.originalhacker.org/biblioteca/revista/listar/original-hacker

Salut i seitán

--