[cfinformatica-grup] Re: Materials per MP4 i MP9 d'ASIX

  • From: Joan Josep Ordinas Rosa <jordinas@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 28 Aug 2012 19:59:07 +0200

2012/8/28 Carmen Noguera Llabrés <cnoguerall@xxxxxxxxx>:
> Bones Joan Josep:
>
> Moltes gràcies per enviar-nos aquesta informació.
>
> Ara la llegiré, però t'escric perquè m'ha cridat l'atenció com està creada
> l'estructura del curs. Quin software has utilitzat ?.

Per crear els documents amb la programació, com
MP4.html i MP9.html, aquests fitxers plens de referències creuades
es fan amb XSLT (tan sols 1005 linies de codi) a partir de les dades
marcades amb  XML amb un vocabulari adhoc fer per mi. Això es valida
amb un DTD i amb una mica de XSLT per arribar on el
DTD no arriba, tipus Schematron super simple.

Pel que fa a les pàgines de cada tasca o exercicis, estan
fetes a pel amb vim editant directament el XHTML, que es valida
i del que corregeixo l'ortografia amb aspell.

Finalment, un script de Python crea el sistema de frames,
recorrent els directoris per saber quins fitxers HTML hi ha
i generant el menú de navegació.

Tot això va acompanyat d'una mica de shell i makefile. Soc
de la vella escola. Per mi el shell de Unix és el millor IDE
que mai es podrà inventar.

La filosofia de creació dels material és la de

"Eating your own dog food"
http://en.wikipedia.org/wiki/Eating_your_own_dog_food

Si no, com puc vendre les meravelles de l'XML si no m'aplico
la recepta a mi mateix?

JJOR