[cfinformatica-grup] Re: Jocs en Android

  • From: Ruben Martínez <ruchmann@xxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 14 Apr 2015 00:38:49 +0200

Si, ho vaig veure. Per això em vaig animar a demanar la llicència però la
realitat no ha sigut tan bonica com la teoria xD
Potser no he explicat prou bé que són cicles formatius. Com és de cares a
l'any que ve al Juny ho tornaré a provar.

Gràcies Bernat!

Doncs estic utilitzant la Personal Edition de Unity, que és totalment
gratuita. La pega és que per muntar l'aula has d'anar creant llicències
manualment per cada màquina. Com que molts alumnes porten portàtil, ho fem
a poques màquines i els nanos fan un cop de mà.... No he demant pressupost
de la versió per centres educatius....però googlejant he vist que ara fa
un mes escàs anunciaven
<http://blogs.unity3d.com/es/2015/03/05/were-announcing-a-new-secondary-education-program/>versions
gratuïtes per a Instituts ( vaja, si ho he entés bé )

Bernat

Bones,
Jo la vaig fer l'any passat i vam veure una mica de tot. Vam començar per
fer un joc molt senzill(memory) en Android bàsic. 4 animacions i heurística
simple.
Després els vaig presentar(Unity, Unreal, Cocos2d,etc) i els alumnes van
buscar informació i realitzar una demo d'altres alternatives. Vaig
aprofitar la wiki que feien servir abans al centre
http://www.esparrecverd.com/wiki/index.php?title=Pr%C3%A0ctica_Android:_creaci%C3%B3_d%27un_joc_utilitzant_frameworks#Cocos2D

A mi m'agrada Unity 3D. Engloba tot lo relacionat amb Game Development i
de manera força fàcil i intuitiva.

Com ho feu vosaltres Bernat Orellana? Es que per setmana santa em vaig
posar en contacte amb els de Unity3d per preguntar sobre les llicències
educatives de cares a l'any vinent i finalment ens demanen 730€ per la
llicència del centre. Els alumnes poden anar amb la personal segons m'han
dit.

Si no hi ha manera em miraré Unreal Engine que és totalment gratuït.

Bones,

jo vaig estar mirant possibilitats (SDL, Godot, Monkey, Unity) respecte
a corba d'aprenentatge, coneixements previs necessaris i possibilitats
d'exportació multi-plataforma i al final he tirat més per Monkey, que en la
versió de pagament pot exportar a qualsevol dispositiu (gratis només a
escriptori i html5).

també vaig anar al curs del ICE que comenta Olga, i l'any passat vaig
fer un primer joc (per descobrir) anomenat Fish N' Chips:

http://informatica.iesjoaquimmir.cat/fish/

aquest any, a estones, he programat una còpia senzilla del Flappy Bird,
on he afegit el framework Box2d que simula un món gravitacional amb
col·lisions (amb ell està fet Angry Birds). La meva còpia burda la teniu a:

http://informatica.iesjoaquimmir.cat/flappy/

Al Fish haureu de jugar a l'ordinador perquè calen cursors per moure's.
Al Flappy podreu jugar amb el mòbil perquè només cal el dit.

Això sí, amb Monkey tot es programa a baix nivell, vull dir que tot es
fa per pura programació, no com en altres que ja et crea el mapa del joc, o
els personatges o altres funcions afegides. Però va bé per fer una
introducció a la programació per objectes quan vens de la programació
estructurada i "objecte" passa de ser una cosa massa abstracta a
representar enemic o bales.

Adjunt teniu els 2 únics tutorials que he trobat per la xarxa.

Ara el que m'agradaria provar és com de ràpid i fàcil puc fer alguna
cosa similar amb Unity 2D i comprovar que el que m'ha costat 10 hores ho
puc fer en 40 minuts. Però això ja serà una altra història.

El dia 13 abril de 2015, 0:36, Bernat Orellana <
bernat.orellana@xxxxxxxxx> ha escrit:

Hola a tots !

Després de donar-hi moltes voltes jo al final vaig optar per Unity.
N'estic molt content doncs l'eina està evolucionant moltíssim i permet
desenvolupar amb molta comoditat. La versió 5 que acaba de sortir
soluciona a més un dels problemes que "tocava la pera" amb versions
anteriors, finalment la versió gratuïta ja és totalment multiplataforma,
així que no cal fer cap hacking per tenir l'eina completa legalment.

Entre d'altres coses que es poden dir:

- Es programa en Javascript o en C#, tot i que aquest últim és el
més remanable. Per alumnes que han programat amb Java el temps
d'adaptació
és zero.
- L'editor és molt potent i et permet explicar alguns conceptes de
3D ( textures/il·luminació ) sense necessitat d'obrir un blender o un
3dsmax, tot i que pots incorporar fàcilment models de qualsevol
modelador i
fins i tot animacions.
- Es compta amb un motor de física integrat a la perfecció
- Facilita moltíssim la gestió d'sprites 2D.
- Hi ha tones de material
- Molts estudis Indy l'estan usant donada la seva productivitat i
flexibilitat.

Si algú es vol introduir, en aquest tutorial
<http://unity3d.com/es/learn/tutorials/modules/beginner/live-training-archive/creating-a-basic-platformer-game>en
45' fan un joc de plataformes ( amb tota la calma! ). I si algú és un amant
dels clàssics space shooters, en aquest altre tutorial
<http://unity3d.com/es/node/3439>en monten un....

Per fer el mateix usant macromedia flash trigaria entre 5 i 10 vegades
més temps...

A nivell de continguts de la UF3, primer faig una introducció semblant
al pdf que ha penjat l'Olga, i explico unes quantes coses de gràfics sense
aprofundir massa ( una mica de repàs de vectors en 2D i 3D , meshes, el
pipeline de rendering i conceptes d'il·luminació ) Finalment s'introdueix
unity amb un parell d'exemples i es comença un projecte obert però amb uns
punts de dificultat pautats que ha de completar personalment cada alumne.

L'any passat vaig fer exemples en 2D i projecte en 3D ( un joc de
cotxes amb una pista plena d'obstacles, ascensors, canons que et disparen ,
etc )

Finalment només dir he sentit que UnrealEngine està aprentant força,
però jo personalment no l'he provat i no en puc parlar ( el C++ sempre tira
enrera ;-P ) .

Veig que el libgdx tampoc té mala pinta.... ara només falta temps per
provar tantes coses !

Bernat

Per cert, d'aqui 10 dies:
http://es.droidcon.com/2015/

El dia 12 abril de 2015, 21:55, Julio Amorós <
jamoros@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx> ha escrit:

Hola,
jo només puc opinar d'andengine que és l'únic que he treballat una
mica: és un motor de jocs 2D per a android i té fama de que pots
aconseguir
bastant sense molt d'esforç. El cert és que el seu desenvolupador,
Nicolas
Gramlich, és una mica "Guadiana" amb el projecte, i desapareix i torna de
tant en tant. Tampoc li podem exigir res a algu que gairebe tot solet ha
construit aquest motor free software però ...

Pel proper any per poc que pugui tinc moltes ganes d'utilitzar
*libgdx*, a més de que té moltes més possibilitats, és un framework
que inclou un motor de jocs, alguna llibreria famosa Box2D (angry birds).
Es programa amb Java i el resultat és un joc multiplataforma per jugar en
un munt de sitemes operatius:
http://libgdx.badlogicgames.com/
A diferència d'AndEngine hi ha molta documentació de libgdx:
http://libgdx.badlogicgames.com/documentation.html

Si de totes maneres hi ha algú que està interessat amb AndEngine, he
fet un minitutorial basant-me en aquesta web:
http://www.raywenderlich.com/12065/how-to-create-a-simple-android-game
A banda de traduir d'anglès a català, he fet el joc amb la darrera
branca del motor andengine: anchor center. Això canvia el sistema de
coordenades (entre d'altres coses, l'origen passa de la cantonada
superior
esquerra a la inferior dreta).
Està fet amb Fedora 20, bundle eclipse android, API 19 ... És una
versió 0 que no està revisada, de manera que hi haurà errades.
Si algú vol que li passi el pdf, l'editable i el codi us ho envio tot.
Vagi bé.
Julio

Aquest any basant

El dia 12 abril de 2015, 13:00, Olga Schlüter Martín <
olga.schluter@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx> ha escrit:

Hola

Us escric per saber com encareu la UF3 del M8. En un principi jo
havia pensat:

- Introducció: Començar donant una visió general sobre els jocs.
Us passo un pdf que l'empresa LemonBytes ens van donar a un curs a
l'ICE.
- Anàlisi de motors de jocs: al curs vam utilitzar el Jungle per
a programar en Monkey, però potser millor fer-ho amb Android, no?

- Mirant per Internet he trobat aquesta pàgina que presenta
diferents motors de jocs:

http://www.tutorialandroid.com/avanzado/motores-de-desarrollo-para-juegos-2d-o-3d/
- i del google developers:
https://developers.google.com/games/services/android/quickstart

N'heu provat algun? També tinc manuals de la Universitat de Castilla
la Mancha, però aprofundeix massa. N'hi ha 5 i pesen molt per enviar per
e-mail.

- Desenvolupament de jocs 2D i 3D:
- utilitzar algun motor dels analitzats prèviament
- fer un petit exemple amb Unity

Bé, no cal dir que per les hores de la UF no dóna temps a fer tot
això, així que cal "retallar" per algun lloc, Vosaltres com ho veieu?

Moltes gràcies!

--
OLGA SCHLÜTER
Departament d'informàtica

Institut Carles Vallbona
Camp de les Moreres, 14
08401 Granollers (Barcelona)
Tel: +34 93 860 00 21
Fax: +34 93 879 19 81
http://iescarlesvallbona.cat/

--
*“No hay puerta de atrás. Punto final. […] Si hubiera una puerta de
atrás, entonces entiendo que no podría decirlo por que es parte del

--

Jordi Piquer i Garcia
Departament d'Informàtica
INS Joaquim Mir