[cfinformatica-grup] Dubtes sobre Python/Java

  • From: Alfonso da Silva Saavedra <alfonsodasilva@xxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 22 Jul 2014 10:00:54 +0200

Bones!

Estic muntant el mòdul de Programació Orientada a Objectes de 2n de DAW
(M03). És un mòdul que he fet dos anys, fent servir Java, però no acabo
d'estar satisfet. He aprofundit molt en domini del llenguatge Java,
orientació a objectes, bones pràctiques de disseny, patrons etc... però
sempre quedo curt d'hores per fer algun framework.

He decidit fer un canvi, replantejar-me el mòdul i intentar que els alumnes
acabin fent servir algun framework.

Jo tinc força experiència en Java i, fins ara, no m'havia plantejat
seriosament cap alternativa. Fins ara.

Estic ficant-me en el món Python i és espectacular. La potència i
simplicitat que té em té el cor robat. Em plantejo seriament canviar Java
per Python i ensenyar com a Framework Web.py o Django... (segurament
web.py, per ser de més baix nivell i permetre que vegin els detalls de com
funciona una aplicació web). A més, he estat tutor de FCTs i per Java no hi
havia demanda a la nostra zona (Vilanova i la G.) però si que hi havia de
Python.

El problema és que no tinc experiència laboral en aquest món i em fa por no
està al nivell. Però aquest és l'any... sols faig dos mòduls i puc dedicar
temps a muntar un nou mòdul.

Sé que és un tema recurrent, però com ho veieu? Teniu algun llibre de
referència sobre Pyhon que em pugui ajudar? Consells?

Qualsevol aportació serà benvinguda.

Alfonso da Silva
Institut Joaquim Mir
Vilanova i la Geltrú