[cfinformatica-grup] Re: Docker

  • From: ALEJANDRO CASTAN SALINAS <acastan@xxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 15 Sep 2015 12:25:11 +0200

Moltes gràcies per la presentació.

No sé si el que diréja se surt una mica de fil ...

Jo havia fet alguna cosa amb contenidors OpenVZ abans de sentir parlar de
Docker, i els següents enllaços em van ajudar a aclarir-me una mica amb les
diferències:

http://stackoverflow.com/questions/29304951/difference-between-docker-and-openvz

http://stackoverflow.com/questions/17989306/what-does-docker-add-to-lxc-tools-the-userspace-lxc-tools

https://openvz.org/Comparison

Salut

Alex

El dia 15 de setembre de 2015, 12:08, Ermengol Bota <ermengol@xxxxxxxxx> ha
escrit:

Molt interessant tot plegat i molt clara la presentació!!!

Justament estava fent proves amb Vagrant per aquest any :-D però pel que
vull potser acabo amb docker... :-D

Si voleu hi ha una presentació prou clara amb les diferències entre docker
(Contenidors Linux) i Vagrant (Màquines virtuals).
http://www.slideshare.net/jchase50/vagrant-vs-docker

* Ermengol *

El dia 13 de setembre de 2015, 22:19, Xavier Sala <utrescu@xxxxxxxxx> ha
escrit:

Nosaltres el fem servir a M8 de DAW com a substitut de les màquines
virtuals.

- Ens permet desplegar aplicacions tant en altres hosts com al núvol
(alguns proveïdors ja suporten contenidors Docker).
- En local consumeix moltíssims menys recursos que una màquina
virtual i en té tots els avantatges.

Aquí tinc la presentació de mostra que els faig per explicar de què va
Docker abans de explicar-los com fer-lo servir:

https://docs.google.com/presentation/d/1wTe3oBxRf-D880Jvu7t6xQlxgDC8QR1FTUV9ewUcX2I/edit?usp=sharing

Salut,
--
Xavier Sala
Institut Cendrassos (Figueres)

El dia 13 de setembre de 2015, 13:49, Joan Josep Ordinas Rosa <
jordinas@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx> ha escrit:

Alguns és probabale que ja estigueu donant un com d'ull a Docker:

https://www.docker.com/
https://docs.docker.com/

Si encara no ho heu fet no perdeu temps... Docker és la revolució! Per
exemple,
si voleu que els alumnes practiquin amb `yum` de forma segura i sense
"molestar" a la màquina anfitriona podeu fer:

$ docker run --rm -it fedora /bin/bash
# ara ja estem "dins del container"
[root@8c09f0dc4a45 /]# yum install mc # per exemple
# per vacilar:
[root@8c09f0dc4a45 /]# rm -rf /
rm: it is dangerous to operate recursively on '/'
rm: use --no-preserve-root to override this failsafe
[root@8c09f0dc4a45 /]# rm --no-preserve-root -rf /
[root@8c09f0dc4a45 /]# ls
bash: ls: command not found
^D

I no passa res!

Be, el cas és que per facilitar l'us i aprenentatge de Docker he fet uns
scripts que espero siguin de profit. Els teniu a

https://github.com/fadado/shed

Encara cal documentar-los més: "stay tuned"!

JJOR

--
« Cap home segueix sent massa el que era quan es reconeix a si mateix. »
Thomas Mann

--
* Ermengol *
* Els ordinadors no resolen problemes, *

--
Àlex Castán Salinas
Institut Ausiàs March