[cfinformatica-grup] Re: Curs de MongoDB

  • From: Enric Mieza <emieza@xxxxxxxx>
  • To: "cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx" <cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 15 Jan 2014 19:40:08 +0100

Uah! Quantes coses... :)

Vaig pel tema Mongo. Lo del Pyhton vs Java ho deixo per un altre fil de
discusió.

Aprofito per comentar un tema que em sembla important: compartir els
materials. Si en general ho féssim tindriem els millors llibres del món. Em
sap greu per les editorials, però el "món lliure" té aquestes coses, i fa
estona que estem al s.XXI . Tot el què faig procuro fer-ho públic a través
de la wiki cacauet.org . Si algú més la vol utiltizar estaré encantat de
fer-vos un compte. No l'he deixat oberta perquè m'entraven spammers i era
un embolic, i no vull que em doni encara més manteniment del que ja té.

Anem al lio del Mongo ;P

HORES
M2UF4 son 30 horetes que es passen en un pispas. La meva idea és explicar a
nivell teòric Oracle Objecte-Relacional (perquè no sigui dit) i PostgreSQL.
Però en 1 horeta crec que ho tindré llest. La resta del temps penso fer
MongoDB a fondo (19h) i alguna cosa de Datastore de Google App Engine
(10h), ja que ho estem treballant en altres assignatures (si no, preferiria
intensificar MongoDB). En general sóc del parer de millor fer poc i
aprofundir-ho una mica, si pot ser amb algun projectet final.

METODOLOGIA
La wiki és el material de suport per les classes presencials, on ho
explico, aclareixo i proposo els exercicis (i corregim algun a classe). No
utilitzo PDFs ja que actualitzar els materials (cada cop més freqüent) és
moooolt pesat, i a la wiki molt àgil. I els alumnes sempre ho tenen a mà
estiguin on estiguin.
Al final de l'article que us he enviat hi ha exercicis. Una idea és fer que
els alumnes els documentin. Ells també poden contribuir (de fet els tinc
una wiki per ells a cacauet.org/alumnes )

AVALUACIÓ
Pos el sistema de Mongo University és genial, però implementar-ho porta
molta feina. Em refereixo a què generi BBDD aleatòries i que la resposta
sigui individualitzada per a cada alumne. De moment, examens normals a
paper i llapis (en sèrio!) i/o prova pràctica (lo pesat és que has d'estar
vigilant que no es copiin i avui en dia es fa cada cop més difícil, tenen
molts mitjans!! :)

Salut!

Enric