[cfinformatica-grup] Re: Curs de MongoDB

  • From: Carles Balbastre <cbalbastre@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 14 Nov 2013 19:57:08 +0100

Soc del mateix parer de que un curriculum "congelat" no serveix per a res,
i menys en informàtica. Ja va passar amb el curriculum de la FP2 del 1977
que va durar 20 anys, va passar amb el curriculum de la LOGSE que va durar
quasi 20 anys més i en ambdós casos el que fèiem al final tenia poc a veure
amb el curriculum oficial. Era el nostre deure com a professors envers els
alumnes encara que òbviament érem il·legals; m'hauria fet gràcia que algú
m'ho hagués recriminat... Amb els cicles LOE passarà el mateix i abans, ja
que, fins i tot, són més rígids que els anteriors.

Però els canvis s'han de fer amb seny. No cal apuntar-se a la última moda
ni al que ens faci més gràcia sinó a les tecnologies noves que disposin
d'una àmplia acceptació al mercat i que no vagi en detriment de tecnologies
"antigues" però ben vives. Les BD noSQL  sembla que estan aquí per
quedar-s'hi i, per tant, s'han d'incorporar com sigui. Però això no vol dir
que s'hagin d'eliminar tot seguit  les BD relacionals "de tota la vida",
per exemple.

Evidentment seria ideal que algú coordinés els canvis per evitar que els
ensenyaments dels centres vagin divergint més i més. Però mai no ha passat
i no crec que passi ara.

Resumint, i perdó pel rotllo: crec que estem d'acord en que el nostre deure
com a professors és proporcionar als nostres alumnes la millor preparació
possible. Si coincideix amb la normativa i el curriculum, perfecte, Si no...

--
Carles Balbastre
"All statements are equally true".- Jim Leonard