[cfinformatica-grup] Comencem? web de vídeos de seguretat en castellà

  • From: Ermengol Bota <ermengol@xxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 26 Jan 2012 16:18:49 +0100

Hola a tothom,
aprofitant que sembla que hi tornem a ser en aquesta nova
infraestructura que és freelist, BENVINGUTS!. aprofito per comentar
una web que he fet servir en l'assignatura de xarxes, per temes de
seguretat.

http://www.intypedia.com/

Són vídeos en castellà, fets en 3D i coordinat des d'un departament de
la UPM,  "Politècnica de Madrid".
Els continguts, pel que jo he vist, estan molt bé (Criptografia, clau
pública, malware, seguretat permimetral, ssl, ssh, gestió de
riscos...)

En concret, després d'introduir el wifi a classe, vaig passar el
capítol 12 que és sobre el tema de seguretat wifi, i explica, en poc
més d'un quart d'hora quina és la millor manera (actualment) de
protegit una xarxa wifi, quins protocols, pq i quins problemes
associats hi ha.
http://www.criptored.upm.es/intypedia/video.php?id=introduccion-seguridad-wifi&lang=es
A vegades, l'audio es fa una mica monòton, però els alumnes igualment
varen preferir el video que no el text :-)
Això sí, els vaig avisar de que després hi havia quatre preguntes
sobre el vídeo, i que per tant havien de prendre apunts.

Per cert,. sembla ser que el finançament d'aquest projecte té molts
números per acabar-se el proper més de març segons diuen...

Amb tot es presenten a un premis d'internet que suposo que si
guanyessin els podria ajudar.,..
Per votar:

http://www.premiosdeinternet.org/?evt=2164&rub=8

http://www.premiosdeinternet.org/?evt=2165&rub=4

Apali, vagi bé!

* Ermengol *

P.D. No hi tinc cap relació, els vaig descubrir fa uns mesos, trobo
que el contingut és molt bo, en castellà, i ara he vist que tenen
problemes per seguir....
P.D. No recordo per on els vaig descobrir, espero que no fos en
aquesta llista :-D

--
* Ermengol *
* Els ordinadors no resolen problemes, *