jo hir

  • From: "Istvan Durko" <istvan.durko@xxxxxxxxxx>
  • To: brooklyn@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 1 Dec 2003 17:51:28 +0000

Van egy jo hirem:

Penteken tuleltem eletem elso KENYSZERLESZALLASAT. Barna nadragban voltam.
Sajnos nem vicc, tenyleg helyzet volt.

Megyek haza penteken bamban a KL1276-al FOKKER100-assal, majd mielott
landolt volna Amszterdamban, atstartolt, azaz mielott letette volna a
gepet a pilota, hirtelen ismet felemelkedett. Ez eleg rutin muvelet,
gyakran van ilyen peldaul, ha tul kozel kerul ket gep a leszallopalyahoz
kozel, stb. Szoval semmi kulonos. Aztan tett egy kort Amszterdam felett.
Ez se rendkivuli..... Aztan meg  egyet. Ez mar szokatlan.

Aztan bemondja a pilota, hogy
"kedves utasaink, korabban egyeb okbol nem tudtunk leszallni, de most
technikai problemank van es kenyszerleszallast fogunk vegrehajtani. A bal
oldali kerek nem nyilt ki, de lehet, hogy csak a kijelzo jelzi hibasan.
Kerjuk kovessek a legiutaskiserok utasitasait es orizzek meg a
nyugalmukat".
Kosz, bmeg.
Ha abba belegondolok, hogy a 3 kerek kozul az egyik hianyzik, akkor az nem
tul jo arany. Majd elojott a legiutaskisero, aki most nem eppen a szokasos
unott/mosolygos arckifejezessel, hanem "enyhen" megszeppent arccal
eloadta, hogy mit kell csinalni. Biztonsagi ov csont feszesre,
elorehajolni, majd evakualjak a gepet es don't panic. Ekkor mar kicsit
beijedt mindenki. Vegiggondoltam, hogy hogy a nyuben lehet ugy leszallni,
ha nincs ott a kerek. Aztan a mellettem ulo elmagyarazta, hogy latta a
TV-ben (ott megis erdekesebb), hogy ilyenkor a masik ket kereken
egyensulyoznak, a masik oldalon meg a szarny felhajtoerejevel emelik a
gepet, amig lehet. Oke, de azt olyan 200 km/h-ig lehet jatszani, utana az
uzemanyaggal teli szarny belecsapodik a leszallopalya betonjaba.
Kozeledett a leszallas, elore kellett hajolnunk, majd nagyobb utesre
szamitani. Vegul annak koszonheto, hogy tovabbra is fizethetek adot, hogy
a kerek megis kinyilt, de hibasan, igy terhelni nem lehetett, tehat a
leszallas tenyleg joreszt a masik 2 kereken ment. A gep razkodott
kemenyen, de azert nem volt sokkal kemenyebb, mint egy rossz leszallas.
Mindekozben le kellett bukni es a mikrofonba uvoltottek, hogy "keep your
head down, remain seated, DONT PANIC, brace, brace, brace". Eleg ijeszto
volt.
Aztan sikeresen megalltunk. Lealltak a hajtomuvek. A bal oldali kereken
tamaszkodott a gep, de a kerek kidurrant es a lampaja sem vilagitott.
Amikor minden okesnak tunt, elojottek a stewardess-ek es
megkonnyebbulessel beszelgettek mindenkivel. Bevallottak, hogy ok is
nagyon meg voltak ijedve es az egyikojuk 10 eve repul, de ez az elso eset.
A mellettem ulo nocivel dumaltam, o azt kerdezte, hogy en is olyan nehezen
vettem-e a levegot, mert o nagyon. Visszagondoltam es tenyleg, en is
nehezebben lelegeztem. Meg a pilota is vegigment jo nehanyszor a soron es
dumalt az utasokkal. Aztan meg egy csomot kellett ulnunk a hibas gepben,
mert a busz nem tudott ertunk jonni a tobbi leszallo gep miatt. Gondolom,
a mentok is biztos odaertek volna...  bar vagy 3 tuzoltoauto ott volt.
Aztan amikor beertunk a terminalra, sietnem kellett, hogy elerjem a
budapesti gepet.... Nem volt tul sok kedvem hozza.