Re: Open letter till James Cameron

  • From: Kristian Ström <kristian@xxxxxxxxxx>
  • To: bohmation@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 21 Feb 2010 13:20:04 +0100

Jag frilansar bara ibland och är även en "företagsägare" dvs en av dom onda,
så jag har inte lika bra koll på hur saker fungerar i verkligheten som många
av er andra. :)

Personligen tycker jag det vore en bra start att skippa förhandla dags rate
och köra på timme rakt av. Det är ju ändå vad dagspenningen är baserad på.
Då blir det ju inge snack om mer pengar vid mer tid nedlagd. Sen så tycker
jag att det är sunt förnuft att man ska får mer betalt om man jobbar crunch.
Det har aldrig hänt mig som frilans så jag vet inte hur snacket brukar gå
där.

/Kribbz

--

Kristian Ström