Re: Föreläsare, rigging

  • From: Stefan Andersson <stefan@xxxxxxxxxx>
  • To: bohmation@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 27 Mar 2012 16:53:35 +0200

Hej Allesammans!

Nathan Vegdahl är på mig och undrar om han ska hålla en workshop i Sverige
i år. Är ni intresserade?

Ja eller Nej?

Den 3:e augusti förra året mailade jag ut detta till er (om ni kommer ihåg).

======
Hejsan på er!

Jag funderar på att ta in en kille och ha en rigging workshop. Han heter
Nathan Vegdahl och han är en trevlig prick som också är en duktig animatör.

Han kan vara bra för att han har jobbat med kortfilmer och spel, vilket gör
att han ligger lite mera i linje med hur vi jobbar. Även om en riggare från
ILM vore kul, så ligger det här närmare vår verklighet.

Dom som är insatta i Blender Foundations arbetsätt, så gör dom en kortfilm
vartannat år. Dom sitter i produktion i ca 9 månader, och släpper sen
filmen som "OpenSource" (d.v.s att allt som gjorts släpps på nätet).
Nathan har varit inblandad i 2 av dessa produktioner och han har även
skrivit en autorigger till blender som heter "Rigify".
Nu vet jag att Blender inte kanske är så intressant för dom flesta, men
hans kunskaper om hur man ska rigga är möjligt att applicera på vilket
program som helst. Han har ju gjort en massa riggar som sen folk fått jobba
med under 9 månader, och vet vilka fallgroparna är och eftersom han är en
animatör själv så vet han hur en rig borde fungera för att den ska vara
intuitiv.

http://storage.cessen.com/perm_links/2009/bconf/
http://www.youtube.com/watch?v=I2fpDXfbIIw

Som sagt, ett förslag till en föreläsare. Och denna workshop borde kanske
inte vara mer än en dag, eller så kanske vi kan fixa ihop det så att det
blir flera dagar och han även har en liten Blender Workshop.
====

--

*STEFAN ANDERSSON* // *Creative Director* // *Mad Crew AB* //
http://www.madcrew.se