Re: AnimSculpt

  • From: Stefan Andersson <stefan@xxxxxxxxxx>
  • To: bohmation@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 5 Oct 2011 10:00:08 +0200

Animsculpt finns inte längre eftersom det är ett standard tool i blender
numera. Men scripten mellan maya och blender är inte fungerande längre. Och
enl. pepeland killarna så kommer dom inte skriva om scriptet eftersom dom inte
längre använder Maya.

Men... man kan ju alltid titta på att göra en pc2 export och sen fbx export och
lägga på sin cache manuellt i Maya. Med lite script kunskap så tror jag man kan
ganska lätt göra sin egen animsculpt.

Mellan maya och blender så kan man använda

Maya - Blender = Collada (fbx_dae), kolla så att den inte triangulerar meshen
Blender - Maya = pc2 export + FBX export.

Lite meck, men det går att få det att funka ganska bra.

-stefan

On Oct 4, 2011, at 3:52 PM, calle halldin wrote:

> Hallå, har en fråga som kanske främst är riktad till Stefan men det kanske är
> fler som vet.
> Vi tittar lite på AnimScult för blender och vi får det inte att funka när vi
> väll har fått in det i Blender. den lilla menyn där man kan exportera tillbax
> till maya finns inte längre? är skriptet inte uppdaterat för nyaste blender
> eller har vi misslyckats på nått annat sätt?
>
> Tack för svar =)
>
> //Calle

Stefan Andersson
Creative Director

Mad Crew
Roddargatan 8
116 20  Stockholm
SWEDEN

mail: stefan@xxxxxxxxxx
phone: +46 (0)8 668 27 13
skype: madcrewstefan
cell: +46 (0)73 626  8850
web: http://www.madcrew.se

CONFIDENTIALITY NOTICE: This e-mail message is intended only for the
above-mentioned recipient(s). Its content is confidential. If you have
received this e-mail by error, please notify us immediately and delete
it without making a copy, nor disclosing its content, nor taking any
action based thereon. Thank you.