[bergenhifi] ss effekttrinn eller bare rør.............?

  • From: Roger A. Jørgensen <roger_a_jorgensen@xxxxxxxxxxx>
  • To: <bergenhifi@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 10 Feb 2008 21:47:27 +0000

Hei godtfolk!
Har det siste året drevet med oppgradering og forandring av oppsettet her i
heimen.
Spiller for så vidt godt her nå, men det har etterhvert begynt å surre en liten
tanke i hodet.......;-)
Rør-pre`en ble så mye bedre etter at jeg fikk montert inn nye NOS-rør at jeg
kanskje ikke "trenger" rør i effekttrinnet. Og rør-effekttrinnet mitt er jo
ikke av de aller sterkeste..... Hva ville skje dersom jeg koblet opp et godt
ss-effekttrinn med mer muskler?

Derfor lurer jeg på om det er noen der ute som kunne tenkt seg å la meg få
låne&teste hvordan mitt oppsett vil låte med et godt ss-effekttrinn oppkoblet?

Har forsøkt med en ss-forsterker, men det var snakk om en litt eldre sak, og
jeg fikk litt irriterende brumming i høytalerne da. Synes vel og at ss`n ikke
nådde helt opp i duellen med Copland-trinnet mitt....

mvh
Roger Jørgensen> >
lagringsplass> >