Re: modificering af nikon

  • From: Jesper Grønne <fotojesper@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 27 Oct 2009 16:36:56 +0100

Hej Svend-Erik.

Jeg kender ikke Nikons konstruktion, men jeg har lige fået fjernet
filteret på min Canon 20D chip. Der er et klart glas foran/på chippen
(efter fjernelse af det filter der korrigerer farvebalancen, og hæmmer
H-a), men naturligvis kan støv sætte sig dér også, li´som på det
filter der fjernes.
Jeg har købt clipfiltre fra Astronomik, men de fåes vist kun til
Canon, de lukker også af for støv.

mvh
Jesper.