Re: langsomt roterende objekt

  • From: Jesper Grønne <fotojesper@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 16 Mar 2010 17:23:55 +0100

Hej Martin, Mikkel, Carsten og Frank - tak for svarene.

Jeg glemte mine koordinater, det var en forglemmelse, de er: 56.11N
09.28E

Optagelserne er ikke guidede, så striben springer en smule og
stjernerne i stakken er blevet noget store.

Lysstyrken er ret svag ved starten kl. 20:38 og lavest kl. 20:46.
Kraftig kl. 20:40 og ved slut kl. 20:49.
Det tyder på at der er ca. 8-9  minutter mellem 2 yderpunkter i
lysstyrken.

Jeg tog nogle stationære vidvinkelbilleder også, for at fange evt.
meteorer.
Stativ uden motor, 14mm supervidvinkel og exponering omkring et halvt
minut pr. stk.
Jeg skal lige have gennemgået de billeder, hvis det er en geostationær
satellit, må der jo være en prik et sted (måske?)

Er det usandsynligt at det er en asteroide, eller noget andet
naturligt ?

mvh
Jesper