Re: kometen Catalina

  • From: Niels Haagh <nth@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: Agga og Michael <aggamich@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 30 Dec 2015 13:14:56 +0100

Hej,
Har sendt et par billeder til Allan.

De billeder jeg har taget tidligere i august ligger på astro-forum
http://astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=14641

Håber snart på klart vejr så vi kan observere den igen.

Mvh Niels

Niels T. Haagh
Track The Stars Aps
www.trackthestars.com www.facebook.com/trackthestars
+45 50 57 35 50

Den 30. december 2015 kl. 10.59 skrev Agga og Michael <aggamich@xxxxxxxxx>:

Niels har taget et fint billede.

Vh
Michael

Sendt fra min iPad

Den 30. dec. 2015 kl. 09.45 skrev John Ståhle <john.staahle@xxxxxxxxx>:

Fx her: http://apod.nasa.gov/apod/ap150818.html

Prøv google "comet catalina",

https://www.google.com/search?q=comet+catalina+2015&hl=en&as_qdr=all&biw=1231&bih=626&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjxicTrmIPKAhVGXiwKHYi3AgIQsAQILw

Mht copyright skal du sikre dig fotografens tilladelse, ellers kan
det blive temmelig dyrt, tusinder af kroner.

. John

On 2015-12-30 09:15, Allan Reib wrote:
Hej Frank

Fantastisk flot indspark til året der gik!

Er der nogle på astrolist, som kan hjælpe mig med at få fat i et foto
af kometen Catalina, som omkring årsskiftet passerer tæt forbi Arcturus?
Jeg skal bruge fotoet til min artikel om stjernehimlen i 2016 til
Sjællandske Medier.
Hvem kender nærmere til reglerne om ophavsret?
På forhånd tak.
Godt Nytår til jer alle.

Venlig hilsen
Allan Reib