bygge anmeldelse af 10 m2. udhus som observatorium, sætter Kommunens Plan og Byg i paragraf mode

  • From: "Soren.Jessen" <astro.soren@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 31 May 2011 22:29:57 +0200

Hej alle observatorium ejere,

Da jeg anmeldte et 10 m2. udhus med skydetag til brug for privat
stjernekikkert, kunne udhuset ikke længere godkendes af kommunen.

Pga. risiko for brandspredning, fordi der er tale om et udhus med tag der
kan åbnes,

Derfor rækker de alm. regler for udhus ikke.

Af samme ovn. grund måtte, der ikke være elinstallation i udhuset.

Jeg bedyrede derfor, at taget kun var åbent, når udhuset var bemandet.

og, at der kun tilføres El til udhuset, når dette er bemandet.

For at gennemtrumfe min anmeldelse måtte jeg tæppekime medarbejderne i Plan
og Byg samt

Brandinspektørerne i kommunen. ?lang omlænge godkendt, hvis udhuset med
åbent tags blev bemandet.

Prisen for denne anmeldelse var i øvrigt Kr.2000.00

Har I hørt noget lignende?

Nu vil et medlem i KAF vide om det så er udelukket med en fjernstyret kuppel
eller skydetag.

Hvad mener I?

mvh

Søren Jessen