Re: William Herschel - et museumsbesøg

  • From: Michael Quaade <mq@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 5 May 2011 22:10:02 +0200

Hej Astrolist
William Herschel opdagede Uranus med den ottekantede trækikkert, man kan se
en kopi at i det museum, der er indrettet i hans hus i Bath. Efter sigende
var det i husets baghave han så planeten. Ligeledes efter sigende foretrak
han den lille 16cm kikkert frem for det store 47 tommer - ikke centimeter -
monstrum, der skulle hejses op i en slags kran for at bliver rettet mod
objekterne.

I museet kan man også købe en glimrende  CD med noget af hans musik, et par
obokoncerter og en kammersymfoni.

mvh Michael