To asteroider i et felt ?

  • From: carsten nielsen <carsten_niels@xxxxxxxxxxx>
  • To: astro list <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 12 Mar 2010 15:14:33 +0100

Jeg legede lidt med Heavens Above siden, hvor man får tiderne for iridium
flares og tiderne for satelliters passage.

Man kan også få de klareste asteroiders og kometers position i form af
stjernekort.

Jeg fandt ud af at nummeret på asteroiden indgår i det, der står i adressefelet
på browseren,

og hvis man skifter nummeret ud (desig) får man stjernekort for en anden
asteroide.

Jeg prøvede ved et tilfælde nr 58 Concordia, asteroiden vises som en stjerne,
men der er en anden stjerne ved siden af.

Det må jo betyde at der er en anden asteroide i nærheden inden for fine finder
chartet.

Venligst

Carsten Nielsen