[ANN] Teleskop, montering og tilbehør til salg

  • From: "Henrik Delfer" <henrik@xxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 24 Feb 2010 17:33:05 +0100

Samlet_opstilling_Detail_03.jpgDet har taget lang tid at n=E5 frem til =
denne
erkendelse, og det har ikke v=E6ret nemt... men mit teleskop er for =
stort til
mig, og de muligheder jeg nu engang har for at komme omkring med det. =
Jeg
bor (som nogle m=E5ske ved) i lejlighed p=E5 =D8sterbro, og uden bil er =
det lidt
vanskeligt at komme "rundt" med alt udstyret.

=20

Jeg har derfor besluttet mig for at s=E6lge mit teleskop. Det betyder =
ikke,
jeg opgiver amat=F8rastronomien - slet ikke - for jeg skal naturligvis =
have et
andet teleskop. Det skal bare v=E6re lidt mindre og mere h=E5ndterbart. =
Hvorn=E5r
ved jeg ikke endnu - men et nyt teleskop... det skal jeg have.

=20

I mellemtiden giver det dog ikke megen mening, at mit nuv=E6rende bare =
st=E5r i
kasser i k=E6lderen. Derfor s=E6tter jeg det nu til salg, i det h=E5b, =
at andre
kan f=E5 gl=E6de af dette pragtfulde instrument.

=20

Jeg har lavet en side p=E5 nettet, der beskriver hele "pakken" samt
enkeltdelene: http://nattehimlen.dk/teleskopsalg/

=20

Det hele fremst=E5r som nyt i exceptionel god stand (jeg passer MEGET =
godt p=E5
mine ting), og s=E6lges til n=E6sten halv pris (i forhold til nyprisen).

=20

Jeg foretr=E6kker at s=E6lge det hele som en samlet "pakke". Alt er =
indk=F8bt s=E5
det passer sammen. Der er tre store kasser med formsk=E5ret skum til =
sikker
opbevaring og transport af teleskoperne samt en okularkasse til =
tilbeh=F8r.
Der er tale om TO teleskoper, monteret p=E5 en Dual Saddle indk=F8bt fra =
Ken's
Rings, hvor det ene teleskop kan bruges som guideteleskop. Der =
medf=F8lger et
Philips SP900N webcam og en Shoestring GPUSB adaptor, s=E5 man kan bruge =
en
b=E6rbarcomputer til at guide opstillingen med. =D8nsker man at tage =
billeder
med sit DLSR kamera, skal man blot k=F8be en T-ring, hvis man ikke har =
Nikon,
for s=E5 f=F8lger der en Nikon T-Ring med. Der er ogs=E5 solfilter, =
okularer og
alskens andet tilbeh=F8r, s=E5 opstillingen kan bruges til b=E5de
astrofotografering s=E5vel som visuelle observationer.

=20

Er det ikke muligt at finde en k=F8ber til den samlede "pakke", er jeg =
ogs=E5
villig til at s=E6lge delene individuelt. Jeg vil dog gerne give det en =
chance
- at finde en samlet k=F8ber - s=E5 derfor f=E5r et samlet salg =
"fortrinsret" frem
til d. 15/3-2010. Er der ikke fundet en k=F8ber til hele "pakken" p=E5 =
det
tidspunkt, s=E6lges delene efter "f=F8rst-til-m=F8lle" princippet. Hvis =
du derfor
er interesseret i at k=F8be enkeltdele, er du velkommen til at l=E6gge =
"billet
ind" p=E5 disse allerede nu, men jeg kommer der en samlet k=F8ber, f=E5r
vedkommende fortrinsret.

=20

Har du sp=F8rgsm=E5l er du velkommen til at ringe p=E5 27 48 95 80 eller =
sende mig
en e-mail.

=20

De bedste hilsner / With best regards