Re: Stjerner?

  • From: "Agga og Michael" <aggamich@xxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 28 Jan 2010 06:40:42 +0100

Hej Claus

Det er et kendt, men sjældent fænomen. Det kaldes klart vejr! Når det hænder
kan man ikke længere med sin regntætte kikkert observere undersiden af
jordskyerne og deres forskellige spændende strukturer . I stedet kigger man
direkte ud i verdens rummet på langt mindre interessante objekter. De små
lysende fnug du har set kaldes for stjerner og det irriterende kraftigt
lysende objekt kaldes for Månen. Klart vejr kan være stærkt generende for
skyobservationer, men vær rolig, det er sjældent og forsvinder hurtigt igen.

Mange hilsner
Michael