Re: Solpletter og Henrik Svensmark

  • From: "Torben Taustrup" <ttau@xxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 30 Dec 2009 09:42:33 +0100

Hej Preben

I fortsættelse af dit indlæg:

http://www.webavisen.gl/?Id=1446  (Grønland)

Læserbrev: IPCC's klimasvindel
Tirsdag 1. maj 2007 kl: 05:07

De historiske optegnelser over CO2-koncentrationer i
atmosfæren, som FN's Klimapanel (IPCC) lægger til grund for
kravet om en reduktion i mængden af drivhusgasser, er
falske.

En undersøgelse af Professor Ernst-Georg Beck fra
Merian-Schule i Freiburg, Tyskland, viser, at IPCC udlagde
og opdigtede CO2-optegnelserne fra før 1957 ud fra målinger
på nyborede iskerner, og samtidig ignorerede over 90.000
kemiske målinger fra 1857 til 1957. ( Note 1)

Ved en grundig granskning af over 175 videnskabelige
afhandlinger fandt professor Beck, at den moderne drivhus-
teoris grundlæggere, Guy Stewart Callandar og Charles David
Keeling, fuldstændigt havde ignoreret omhyggelige og
systematiske målinger udført af nogle af de mest anerkendte
navne indenfor fysik og kemi, deriblandt adskillige
nobelprisvindere. Opmålinger fra disse kemikere viser, at
den nuværende CO2 koncentration på omkring 380 dele pr.
million (ppm) har været overgået tidligere, bl.a. i en
periode fra 1936 til 1944, hvor CO2 niveauet varierede
mellem 393,0 og 454,7 ppm.

Der var også opmålinger, med en fejlmargin på under 3 %, af
375,0 ppm i 1885 (Hempel i Dresden), 390,0 i 1866 (Gorup,
Erlangen), og 416,0 i 1857 og 1858 (von Gilm, Innsbruck).
Selvom stigningen i 1940'erne var samtidig med en periode,
hvor der var jævn atmosfærisk opvarmning, har Beck og andre
påvist, at opvarmningen kom før stigningen i
CO2-koncentrationen.

Med venlig hilsen
S.E. Hendriksen
Kangerlussuaq